18 Kasım 2012 Pazar

Asu Maro, LİNÇÇİ Oyun Atölyesi'nin pespayeliğini ortaya dökmüş!

Oyun'un notu: Milliyet Gazetesi yazarı Asu Maro, tabii ki yazısında sadece siyah mürekkep kullanıyor. LİNÇÇİ Oyun Atölyesi'nin nanelerini daha anlaşılır kılmak için, yazıdaki bazı yerleri, "maymungötürengi" ile belirgin hâle biz getirdik!

***

Kevork Malikyansahnede tam 50 yıldır Türkçe konuşmamış biri gibi duruyorbunu herhangi bir şekilde açıklamak mümkün olmadı! 

***


Dört buçuk saatlik oyun, Kemal Aydoğan’ın altın makasıyla 1 saat 50 dakikaya inmiş. Hem 26-27 Mayıs'ta katılacakları Shakespeare's Globe 2012 International Shakespeare Festival'in kuralları gereği, hem de bu devirde kimseyi kolay kolay dört buçuk saat koltukta oturtamayacakları düşüncesiyle.

(...)

Kemal Aydoğan, bu Roma ile Mısır arasında sayısız mekanda geçen oyunu dekor değiştirmeden tek mekanda sahneliyor! 


(...)

Ancak bir itirazım, ekibin parçası değilmiş gibi duran Kevork Malikyan'a... Malikyan18 yaşında İngiltere’ye gidip tiyatro okumuş, orada önemli işlerde oynamış, 50 yıl sonra yurda dönmüş bir oyuncu. Ve ne yazık ki sahnede de tam 50 yıldır Türkçe konuşmamış biri gibi duruyor, diğer oyuncular gündelik dil konuşurken, o şiir okur gibi oluyor ve bunu herhangi bir şekilde açıklamak mümkün olmadı benim için bir seyirci olarak.

(...)

"Antonius ile Kleopatra"nın bizde pek rağbet görmemesi konusuna döneceğim. Oyun Atölyesi ekibi, oyunun en son 1947'de sahnelendiği bilgisine ulaşmışlar (...) "İlk" ve "son" ibarelerinden her zaman korkarım, keza yönetmen Engin Uludağ'ın uyarısıyla, oyunun 1985'te İstanbul Şehir Tiyatroları'nda, onun rejisiyle sahnelendiğini öğrenmiş olduk. Antonius'u Burçin Oraloğlu, Kleopatra'yı Candan Sabuncu oynamış.

Tıklayınız: "Bir erkek bir kadın: Antonius ile Kleopatra"