26 Ekim 2012 Cuma

LİNÇÇİ MİMESİSÇİ Hakan Gürel, "Ayıp değil ya, Coca-Cola'yı çok seviyordum" diyen adamın üniversitesinde etkinlikte bulunmuş!

KADİR HAS

"Ayıp değil ya, Coca-Cola'yı çok seviyordum"

Kadir Has Kayseri'de doğmuş, Adana'da büyümüş, İstanbul'da okumuş bir işadamıydı.

II. Dünya Savaşı yıllarında Adana'da vesikayla gazyağı, şeker satmıştı. Savaştan sonra dayanıklı tüketim malları üretimine girmiş, zamanla işleri büyütüp MAN kamyonları, Amerikan otomobilleri, tarım arabaları alıp satmaya başlamıştı.

1960'ta Adana dar geldi, İstanbul'a göçtü. Şişli'de otomotiv sanayii ürünleri pazarlıyordu. Mümessillikler aldı. Kamyon ve otomobil ticaretinden iyi para kazandı. Gençlik yıllarında Adana'da tanıştığı ve İncirlik üssünden alıp evinde stokladığı Coca-Cola'ya ilgisi o yıllarda başladı.

"Vatan Borcu Ödüyorum" başlıklı anılarında (Editör: Hulusi Turgut, 2002) şöyle diyor:

"ABD'ye ilk defa 1950 yılında gittim. Orada da karşıma hep Coca-Cola çıkıyordu. Ayıp değil ya, bu içeceği çok seviyordum. İşte o seyahatte dostlarıma 'Coca-Cola'yı acaba Türkiye'ye getirebilir miyiz' diye sordum. Tebessümle karşılayıp imkansız olduğunu ima ettiler." 

Oysa onun için imkansız yoktu. Coca-Cola'yı Türkiye'ye getirmeyi kafasına takmıştı.

(Kaynak: Can Dündar, Milliyet)

***

Oyun'un notu: Yukarıdaki alıntıyı yayınlayıp, kaynağını gösterir göstermez, her nedense, Milliyet'te "SAYFA BULUNAMADI!" yazısı çıkmaya başladı!

***

"Panel: Grotowski'nin Türkiye Tiyatrosu Üzerinde Etkisi Duyuluyor mu?"

 3 Kasım 2009 tarihli tartışmanın kayıt metni, katılanlar: Ayşın Candan, Hakan Gürel, Enis Yıldız, Gül Gürses, Çetin Sarıkartal, Katharina Weithaler, Nadi Güler, Mimesis, 17: 117-146 (2010).

(Kaynak: Kadir Has Üniversitesi)