9 Ekim 2012 Salı

Hilmi Bulunmaz, "AZİZ NESİN'LE SON RÖPORTAJ"ı okuyor hâlâ!

Aziz Nesin diyor ki:

Sevmiyorum. Yaşar Kemal bir pazarlamacı. Bana çok ayıp geliyor. Sevmiyorum demek edebiyatını beğenmiyorum demek değildir. Edebiyatını beğeniyorum. Memleketimizin övünebileceği bir yazar. Ancak o kadar pazarlamacı ki, her davranışı bana yapay geliyor. Onunla konuşurken "Bu adam yine oynuyor" diyorum. Tiyatroda oynasa alkışlarım. Ama yaşamda tiyatroyu sevmiyorum. Yaşar Kemal hakkında bende çok belge, bilgi var. O bir çocuk ve köylülük numarası yapıyor. Kusurlarını bağışlatmak için bu numaraları yapıyor. İyi bir romancı, has bir yazar. Fakat insan olarak çok numaracı! Beni övdüğü zaman çok rahatsız oluyorum. Her zaman över. Bir zamanlar sevimli yanlarını buluyordum. İçtenlik yoktur Yaşar Kemal'de, hiçbir şeyle ilgilenmez.

(Kaynak: Murat Malay, "Aziz Nesin'le Son Röportaj", 1H Yayınları sf. 28-29)