26 Eylül 2012 Çarşamba

Bulunmaz Tiyatro Genel Sanat Yönetmeni Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz gibi namuslu bir insana "dolandırıcı" diyebilecek kadar zıvanadan çıkma cesareti gösterebilen LİNÇ KAMPANYASI ana sponsorlarından "Türkiye Tiyatrolar Birliği"(!) üyesi LİNÇÇİ Zafer Gecegörür'ün yalan söylediğini iddia eden Bartın İl Milli Eğitim Müdürü Hacı Ali Yeşilyurt, gayet anlaşılır, net sözler söylüyor!

Oyun'un notu: BARTIN HALK Gazetesi'nden alıp, olduğu gibi aşağıya aktardığımız haberde adı geçen LİNÇ imzacısı Zafer Gecegörür'ün adını, daha çabuk, daha kolay, daha net anlaşılması için, üzerini "maymungötürengi" ile belirgin hâle biz getirdik!

***

"ZAFER GECEGÖRÜR'E YAKIŞMADI, İDDİASI GERÇEK DIŞIDIR"

Sanat Yönetmeni Zafer Gecegörür'ün Milli Eğitim Müdürlüğü'nün okullarda Tiyatro Gösterisi yapmalarını engellediğini belirten açıklamasına Bartın İl Milli Eğitim Müdürü Hacı Ali Yeşilyurt'tan, cevap geldi. Yeşilyurt yaptığı açıklamada, "Söz konusu mevzuatı çok iyi bildiği halde gerçek dışı beyanlarla kamuoyunu yanıltması, kendisini tiyatro sanatçısı olarak niteleyen Zafer Gecegörür'e yakışmamaktadır. Söz konusu kişinin özellikle son 5 yılda Milli Eğitim Müdürlüğünce Tiyatro Çalışmalarına destek görmediği iddiası da gerçek dışıdır" dedi.

Milli Eğitim Müdürlüğü Zafer Gecegörür tarafından geçtiğimiz günlerde yapılan açıklamalara cevap verdi. Bartın İl Milli Eğitim Müdürü Hacı Ali Yeşilyurt yaptığı açıklamada şunları söyledi;

"03/11/2011 tarihinde Zafer Gecegörür tarafından yapılan basın açıklamasında Bartın İlinde Tiyatro Çalışmalarına güçlük çıkarıldığı ve diğer illerden farklı olarak “Eğitim Öğretimi Aksatmadan Okul Saatleri Dışında ve Okul Müdürünün Sorumluluğunda” ibaresi eklenerek onay verildiği ve bu durumun Tiyatro Gösterisi yapmalarını engellediği iddiasında bulunmaktadır. Kamu görevlileri görevlerini yerine getirirken yürürlükteki kanun yönetmelik genelge ve emirler çerçevesinde işlem tesis etmek zorundadırlar. Milli Eğitim Müdürlüğü olarak okullarımızdaki öğrencilerin öncelikle 1739 sayılı Milli Eğitimin Temel Amaçları doğrultusunda yetiştirme görev ve sorumluluğu dahilinde görev yapmaktayız. Bunun yanında çocuklarımızın akademik eğitimleri yanında sosyal ve kültürel yönden gelişmelerini sağlamak görevlerimiz arasındadır. Bu görevleri yerine getirirken 13/01/2005 tarih ve 25699 sayılı R.G. de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta öğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği çerçevesinde hareket etmekteyiz. Söz konusu yönetmeliğin tanımlar başlıklı 4. Maddesinin e bendinde:

e) Sosyal Etkinlik: (Değişik bent:2.3.2008/26804 RG) Öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmaları ile her türlü gezi, yarışma, yayın, gösteri, tiyatro, spor, münazara ve benzeri diğer etkinlikleri, Yine aynı yönetmeliğin İlkeler başlıklı 6. Maddesinin ı bendinde) Çalışmaların daha çok ders dışı zamanları kapsayacak ve değerlendirecek şekilde planlanıp uygulanabilmesine, yine aynı yönetmeliğin Gösteriler, Konferans ve Paneller başlıklı 25. Maddesinde: Gösteriler, Konferans ve Paneller

Madde 25 — ( Değişik: 12.8.2005/25904 RG ) Okullarda, Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri doğrultusunda öğrencilerin gelişim düzeylerine uygun ve güzel sanatlara ilgi duymalarını sağlayan çeşitli gösteri, seminer, konferans, panel ve benzeri etkinlikler düzenlenir. Bununla ilgili aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulur.

a) Resmî ve özel kuruluşlarca hazırlanan film, tiyatro, konser ve diğer sanatsal gösteriler, sadece bir okulda gösterilmesi hâlinde okul müdürlüğünce; birden fazla okulda gösterilmesi hâlinde ise il/ilçe millî eğitim müdürlüklerince alan öğretmenleri, varsa rehber öğretmen, psikolog ve sanat eleştirmeninden oluşturulan komisyonca incelenir. İzlenmesinde sakınca olmadığına ilişkin rapor, il/ilçe millî eğitim müdürünce onaylanır ve söz konusu etkinlikler, gösterilmek istenen okul müdürlüklerinin sorumluluğunda gerçekleştirilir. Söz konusu yönetmeliğin 26. Maddesinde: Tiyatro çalışmalarında;

a) İlköğretim okullarında skeç türü kısa oyunlara, orta öğretim kurumlarında skeç ve daha uzun oyunlara yer verilebilir. Ders dışı zamanlarda yapılacak bu etkinliklere öğrencilerin geniş ölçüde katılımı sağlanır.

b) Büyük oyunlar; millî bayram, önemli gün, hafta ve yıl dönümlerinde ya da ders yılı sonunda olmak üzere en fazla iki defa gerçekleştirilir. Denmektedir. Bu yönetmelik hükümlerinden de görüleceği üzere Bartın Milli Eğitim Müdürlüğümüzün Tiyatro Gösterileri ile ilgili yaptığı uygulamalar diğer il veya ilçelerin uygulamalarına göre değil mevzuat hükümleri doğrultusundadır. Söz konusu mevzuatı çok iyi bildiği halde gerçek dışı beyanlarla kamuoyunu yanıltması, kendisini tiyatro sanatçısı olarak niteleyen Zafer Gecegörür'e yakışmamaktadır. Söz konusu kişinin özellikle son 5 yılda Milli Eğitim Müdürlüğünce Tiyatro Çalışmalarına destek görmediği iddiası da gerçek dışıdır. Örneğin Zafer Gecegörür'e usta öğretici olarak ilimizin çeşitli okul ve kurumlarında Milli Eğitim Müdürlüğümüze bağlı Halk Eğitim Merkezi ve ASO Müdürlüğümüz aracılığıyla ücret alması da sağlanarak 2007 ile 2010 yılları arasında Tiyatro ve Diksiyon alanlarında 16 adet kurs açılmıştır.

"Milli Eğitim Müdürlüğümüzün sanata, sanatçıya verdiği önem üst seviyededir"

Yeşilyurt son olarak; "Ayrıca ilgili kişinin Bartın İl Milli Eğitim Müdürlüğüne 2005 ve 2007 yıllarında tiyatro eserini sergilemek üzere sadece iki başvurusu olmuş ve bu iki başvurusuna da müdürlüğümüzce olur verilmiştir. Milli Eğitim Müdürlüğümüzün sanata, sanatçıya ve sosyal etkinliklere verdiği önem bugüne kadar yapmış olduğumuz faaliyetlerden de görüleceği üzere üst seviyededir. Bu durum gerek ilimiz kamuoyunun gerekse Bakanlığımızın takdirlerine mazhar olmuştur. Söz konusu kişinin tiyatro çalışmalarının oyuncularının çoğu da Milli Eğitim Müdürlüğümüze bağlı öğretmen ve öğrencilerden oluşmuştur. Hatta ilgili kişinin talebi üzerine Müdürlüğümüz faaliyetleri ile ilgisi olmadığı halde İstanbul, İzmir, Giresun vb. illere yaptığı turnelerine gidip gelebilmesi ve dekorlarını taşıyabilmesi için Milli Eğitim Müdürlüğümüzün araçları tahsis edilmiştir. Bartın İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak görev ve sorumluluklarımızı yerine getirirken hiçbir kişi, kurum ve zümreye menfaat sağlamadan eşit mesafede ve kamu yararı ilkesi çerçevesinde hizmet sunmaktayız. Ayrıca faaliyetlerini Kültür Müdürlüğü bünyesinde gerçekleştirememesi manidar olan kişinin açıklamaları etik olmadığı gibi gerçekle ve dürüstlükle de bağdaşmamaktadır. Kamuoyuna saygı ile duyurulur" dedi.

(Kaynak: BARTIN HALK)