10 Eylül 2012 Pazartesi

Bulunmaz, LİNÇÇİ ve TEHDİTÇİ Yaşam Kaya'yı savcılığa şikâyet etti...

T.C.
İSTANBUL
CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI'NA

ŞİKÂYET EDEN: HÜSEYİN HİLMİ BULUNMAZ
T.C. KİMLİK NO: 50482204038
ADRES: Ali Baba Türbe Sokak No: 13/8 Çemberlitaş, İstanbul
TELEFON: 0532 642 88 57 begin_of_the_skype_highlighting            0532 642 88 57      end_of_the_skype_highlighting / 0212 513 47 32 begin_of_the_skype_highlighting            0212 513 47 32      end_of_the_skype_highlighting     
FAKS: 0212 513 47 33     
E-POSTA: tiyatroyun@gmail.com

ŞİKAYET EDİLEN: YAŞAM KAYA
ADRES: İstiklal Caddesi İmam Adnan Sk. No : 5 Kat :2 Beyoğlu / İstanbul
TELEFON:  0506 358 24 12 begin_of_the_skype_highlighting            0506 358 24 12      end_of_the_skype_highlighting 
E-POSTA: yasam.kaya@gmail.com

SUÇ: İFTİRA (TCK 267)
SUÇ TARİHİ: 6 Mayıs 2009, öncesi ve sonrası

AÇIKLAMALAR


YAŞAM KAYA adlı şahıs, 1100 kişilik bir örgüt tarafından düzenlenmiş bulunan "ENTELEKTÜEL LİNÇ KAMPANYASI" için imza vermekle birlikte, bu imzayla yetinmeyerek, bir de, "TİYATRONUN KÜFÜRLE İMTİHANI" başlıklı bir "KARALAMA" yazısı yazarak, bu "KARALAMA" yazısını 6 Mayıs 2009 tarihinde TARAF GAZETESİ'nin en çok okunan sayfasında yayınlamakla, bana karşı şu sözleri sarf ederek, bana "İFTİRA" atmıştır:


1 - "... BULUNMAZ TİYATRO SANAT YÖNETMENİ HİLMİ BULUNMAZ'IN KİŞİSEL BLOG VE SİTELERİNDE TİYATRO ÜZERİNE YAYIN YAPAN SİTELERE VE SİTE YAYIN YÖNETMENLERİNE YÖNELİK KÜFÜRLÜ YAZILARI TİYATRO YAYINCILARINI HAREKETE GEÇİRDİ."


Oysa ben, hiçbir zaman için, hiçbir kimseye karşı "İFTİRA SUÇU" işlemedim. Ben, hiçbir zaman için, hiçbir kimseye karşı kasti olarak herhangi bir suç işlemedim. Durum böyle olmasına karşın, YAŞAM KAYA adlı şahıs, basın - yayın organlarını ve 1100 kişilik bir örgütü arkasına alarak, bana her koşulda "HAKARET" etti, "İFTİRA" attı, "NEFRET" örgütledi ve "YALAN" söyledi. Şimdiye dek düzelebileceğini sandığım YAŞAM KAYA adlı şahısta herhangi bir düzelme söz konusu olmadı.

2 - YAŞAM KAYA adlı şahıs, TARAF GAZETESİ'nin gücünü kullanarak, bana karşı bir "KARALAMA KAMPANYASI", bir "ENTELEKTÜEL LİNÇ KAMPANYASI" düzenlemesine karşın, üstüne üstlük, TARAF GAZETESİ sayesinde, benim "KARALAMA KAMPANYASI", benim "LİNÇ KAMPANYASI" düzenlediğimi iddia ederek, okurları, tiyatro kamuoyunu, savcıları kandırma yoluna gitmiştir. Aşağıdaki tümce, YAŞAM KAYA adlı şahsın artniyetini çok rahat bir biçimde su yüzüne vuruyor:


"... HİLMİ BULUNMAZ DA BÜKTEL'İN ÖZDEMİR NUTKU'YA CEPHE ALMAYAN TÜM TİYATRO YAYINCILARINA KARŞI KARALAMA VE LİNÇ KAMPANYASINA GİRİŞMİŞTİR."

YAŞAM KAYA adlı şahıs, tiyatro sanatı konusuna hiç vakıf olmamasına karşın, TARAF GAZETESİ bünyesinde kalem oynatan biri olduğu için, çevresindeki tiyatro esnafının ve bu esnaf içerisine sızmayı başarabilmiş "1100 KİŞİLİK ENTELEKTÜEL LİNÇ KAMPANYASI ÖRGÜTÜ" üyelerinin etkisinde kalarak, benim hakkımda, "BASIN YOLUYLA HAKARET, İFTİRA, NEFRET VE YALAN" suçlarını işlemiştir.

3 - YAŞAM KAYA adlı şahıs, beni hiç tanımamasına, benim neler yaptıklarım hakkında en küçük bir bilgiye sahip olmamasına, benim herhangi bir yapıtımı okumamasına karşın, sadece ve yalnızca "1100 KİŞİLİK ENTELEKTÜEL LİNÇ KAMPANYASI ÖRGÜTÜ" üyelerinin etkisinde kalarak, benim hakkımda, çok olumsuz sıfatlar kullanmaktan hiçbir zaman için çekinmemiştir:

"... HİLMİ BULUNMAZ'IN KÜFÜRLERLE DOLU YAZISINI YAYIMLAMADIĞI İÇİN ERTUĞRUL TİMUR'A YÖNELİK LİNÇ GİRİŞİMİNİ SÜRDÜRMEKTEN GERİ DURMAMIŞLAR. İNTERNET ORTAMINDA HERKESE SALDIRILARDA BULANAN BURAK CANEY ADLI SAHTE KİMLİKTEKİ KİŞİNİN YAŞAM KAYA, MUSTAFA DEMİRKANLI VE ERTUĞRUL TİMUR OLABİLECEĞİNİ SÖYLEYEREK 'O... ÇOCUĞU BURAK CANEY VE DESTEKÇİLERİ' DİYE YAZILAR KALEME ALMIŞLARDIR. BURAK CANEY ADLI SAHTE KİŞİNİN ÜZERİNDEN YOLA ÇIKARAK TİYATRO DÜNYASININ ÜÇ İSMİNE TEHDİTLER VE KÜFÜRLER ETMİŞLERDİR."


Oysa, bir kişi, hakarete uğramışsa, bunun en kestirme yolu, en yakın Cumhuriyet Başsavcılığı'na gidip, bir "HAKARET SUÇU" duyurusunda bulunmaktır. YAŞAM KAYA adlı şahıs, benim, kendisine karşı herhangi bir "HAKARET" içeren söz söylemediğime emin olduğu için, yapılması gerekeni yapmış, Cumhuriyet Başsavcılığı'na gitmemiştir. Ancak, ne var ki, TARAF GAZETESİ bünyesinde bir yazar olduğu için, bu gazetenin eğiliminden yararlanarak, bana "HAKARET" etmiş, bana "İFTİRA" atmış, bana karşı "NEFRET" suçu örgütlemiş ve bana karşı "YALAN" sözden medet ummuştur.


4 - YAŞAM KAYA adlı şahıs, benim sanatsal çalışmaları baltalamak, beni kötücül bir insan olarak topluma lanse etmek için, kaleminin ucuna gelen tüm kem sözleri sıralamaktan hiçbir çekinmemiştir. Bunlardan ilginç biri:


"BULUNMAZ'IN (...) SALDIRILARI AKIL ALMAZ BOYUTLARA ULAŞMIŞTIR."


Benim saldırılarım "AKIL ALMAZ BOYUTLARA ULAŞMIŞ" olsaydı, YAŞAM KAYA adlı şahsın başvuracağı yer TÜRKİYE CUMHURİYETİ İSTANBUL CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI olmalıydı. Madem ki ben, bir "HARAKET SUÇU" işledim, o hâlde, bunun TÜRK CEZA KANUNU içeriğindeki yeri 125. MADDE'dir. Bir gazete (TARAF GAZETESİ), hem "SAVCI", hem "YARGIÇ", hem "İNFAZ MEMURU" olamaz. Bu Anayasa'ya aykırı olduğu gibi, CEZA MUHAKEMELERİ KANUNUNA ve HUKUK MUHAKEMELERİ KANUNUNA da son derecede aykırıdır.


5 - YAŞAM KAYA adlı şahıs, kişisel çıkar elde etmek, toplumda nüfuz alanı oluşturmak, gazetelerden köşe kapmak için, benim gibi önemli bir sanatçıyı âdeta "LİNÇ" ederek, bana "HAKARET" etmiş, bana "İFTİRA" atmış, bana karşı "NEFRET" duygusu örgütlemiş, bana karşı "YALAN" dünyalar kurarak, akla gelmeyen sözler uydurmuştur:


"... SIRF DİZİLERDE OYNADIKLARI İÇİN HAKARET EDEN HİLMİ BULUNMAZ, DİZİLERDE OYNAYAN TÜM TİYATRO İNSANLARINA HAKARET ETMEYİ SÜRDÜRMÜŞ..."


Oysa ben, herhangi bir oyuncu, sırf dizilerde oynadığı için, sırf bu nedenle, asla ve kesinlikle eleştirmedim. YAŞAM KAYA adlı şahıs, "HAKARET" ediyor, "İFTİRA" atıyor, "NEFRET" örgütlüyor, "YALAN" söylüyor.


6 - YAŞAM KAYA adlı şahıs, sadece ve yalnızca TARAF GAZETESİ'ni hem "SAVCI", hem "YARGIÇ" ve hem de "İNFAZ MEMURU" olarak kullanmakla kalmayarak, üstüne üstlük, bir de "1100 KİŞİLİK LİNÇ KAMPANYASI ÖRGÜTÜ" kuruyor. Aşağıdaki sözler okunur okunmak, zâten durum kendiliğinden anlaşılacaktır:


"BU DURUMDAN YOLA ÇIKARAK YAYINLANAN DERGİ VE İNTERNET SİTELERİ WWW.TEMİZTİYATRO.NET ADLI SİTEDE ORTAK BİR DEKLARASYON YAYINLAYARAK, SANAT ÇEVRESİNDEN OLSUN YA DA OLMASIN TÜM KAMUOYUNDAN DESTEK BEKLEMEKTEDİR."


Yukarıdaki paragraf, her şeye çok net anlatıyor. YAŞAM KAYA adlı şahıs, TARAF GAZETESİ bünyesinde bulunduğu için, hem "SAVCI", hem "YARGIÇ" ve hem de "İNFAZ MEMURU" gibi davranıp, açıkça bir "ENTELEKTÜEL LİNÇ KAMPANYASI ÖRGÜTÜ" kurulmasına yardım ve yataklık etmiştir.


HUKUKİ SEBEP: İFTİRA SUÇU (T.C.K. 267)


DELİLLER:
5  - Taraf gazetesi, 6 Mayıs 2009, sf. 14
6 - Ve başkaları...

SONUÇ VE İSTEM:


Yukarıda sunduğum nedenlerle, şikâyet edilen ve kendisinden şikâyetçi olduğum ve kesinlikle uzlaşmak istemediğim YAŞAM KAYA adlı şahıs hakkında gerekli soruşturmanın yapılmasını ve cezalandırılması için "KAMU DAVASI" açılmasına karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim. 11.09.2012

ŞİKÂYETÇİ
HÜSEYİN HİLMİ BULUNMAZ