1 Eylül 2012 Cumartesi

"Asıl ben Pamuk'tan bıktım" diyen Metin Akpınar'dan da biz bıktık!

Kapitalizmin ilelebet muhafaza ve müdafaa edilmesi için tiyatro sanatını tepe tepe kullanmış bulunan Metin Akpınar, kapitalizmin ilelebet muhafaza ve müdafaa edilmesi için edebiyat sanatını tepe tepe kullanan Orhan Pamuk'u eleştirmiş(?!) Emekçi halkın iktidar özlemi için değil, kendi menfaatleri için tiyatro sanatını ve edebiyat sanatını tepe tepe kullananların, hangi renkten kapitalizme hizmet ederlerse etsinler, bizim için hiçbir samimiyetleri asla olamaz.

Oynadığı oyunlarla halka şirin ninniler söyleyen Metin Akpınar, yazdığı romanlarla edebiyat sanatını hızla, hem de şimşek hızıyla kirleten yazar Orhan Pamuk'tan bıkmış. Kapitalizmin yumuşak kollarında büyümüş bulunan Metin Akpınar ile Orhan Pamuk'un yapay çelişkilerinin, bizim için hiç önemi olmasa da okurlarımızın bu konuda bilinçlenmesini istediğimiz için, aşağıdaki anlamsız ve gereksiz haberi, bir sunuş yazısıyla birlikte atarmayı doğru bulduk.

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz

***

'Asıl ben Pamuk'tan bıktım'

ÜNLÜ tiyatro ve sinema sanatçısı Metin Akpınar, NOBEL ödüllü Yazar Orhan Pamuk'a tepki gösterdi.

CNNTürk'te canlı yayınlanan 'Aykırı Sorular'ın konuğu Metin Akpınar'dı. Bir ara konu,  Orhan Pamuk'un 'Kemalistlerden bıktım' sözüne geldi. Akpınar, 'Kemalist olmadığını' söyledikten sonra Orhan Pamuk'a yönelik sert eleştiriler yaptı:

'Ben Atatürkçüyüm, Kemalist değilim. Ben bu yazarın dünya çapında olmasına şaşırıyorum. Bu popüler kültür bizim canımıza okudu. Orhan Pamuk kimmiş?.. Yaptığı iş ortada. Bana verdiği hiçbir şey yok.  Romanlarını okuyamıyorum, okunmuyor. Birkaç tanesini okumaya çalıştım ancak istismar sezinledim. Sözlerini samimi bulmuyorum. 'Atatürk şudur, Atatürkçüler şunu yapar, Kemalistlerden bıktım' açıklamaları yapıyor. Asıl ben de Orhan Pamuk'tan bıktım.

İŞTE METİN AKPINAR'DAN OLAY YARATACAK AÇIKLAMALAR - (VİDEO)

Akpınar, Yaşar Kemal'in eserleri çok başarılı olmasına rağmen Nobel almamasını da şaşkınlıkla karşıladığını belirtti. Orhan Pamuk'un Nobel almasını ise, 'Dünya liberalleri, ulusal sermaye, devleti kendi çıkarlarına kullanmayı biliyor' diye değerlendirdi.

(Kaynak: AKŞAM)