KAMPANYA SONUÇ BİLDİRİSİDİR
Bugün itibariyle küfür yayıncılığını kınayan İMZA KAMPANYASINI sona erdiriyoruz. Tiyatro alanında 9 sivil toplum örgütünün, 42 topluluğun, 12 yayıncı kurumun ve 1000'in üzerinde tiyatro insanı ve tiyatro severin KAMPANYAYA verdiği destek, hiç zorlanmadan ve neredeyse kendiliğinden diyebileceğimiz bir süreçte oluştu.
KAMPANYANIN kıssadan hissesi bellidir: Tiyatro camiası yeri geldiğinde olmazsa olmaz ilkeler etrafında el ele verebilmekte ve her ne şekilde olursa olsun tiyatroyu kirleten ve saygınlığına gölge düşüren girişimlerin karşısında durabilmektedir. Tiyatro camiasında yaşanan görüş ayrılıkları, farklı duruşlar ve anlaşmazlıklar bahane edilerek küfüre, hakarete ve sistemli aşağılamaya başvurmanın onay görmediği açıkça ilan edilmiştir.
Tartışmalar ve hatta sert biçimler edinebilen polemikler teatral bakış açısının genişletilmesi ve derinleştirilmesi adına etkili ve yararlı olabilir. Fakat kişi ve kurumlara dönük küfürü, hakareti ve sistemli aşağılamayı meşrulaştırmak, toplumsal aydınlanmaya katkı sunma iddiasındaki tiyatro insanlarının başvurabileceği yöntemler olamaz.
TİYATRO YAYINCILARI olarak bizlere düşen görev küfür yayıncılığını kınayan İMZA KAMPANYASINI kalıcı bir sözleşme haline getirmektir. Bu da tiyatro alanında haber, yorum ve eleştiri kültürünü yol açıcı ilkelere kavuşturmaktan ve ÖRGÜTLÜ BİR DURUŞ sergilemekten geçiyor. Bu anlamda, KAMPANYA vesilesiyle gündeme gelen TİYATRO YAYINCILARI BİRLİĞİ projesini hayata geçirmenin kamuoyuna karşı sorumluluğumuz olduğunun bilincindeyiz.
Bugün için tiyatro alanında küfür yayıncılığını kararlı bir çizgi haline getirenlerin kimler olduğu bellidir (SOSYALİST SANATÇI HÜSEYİN HİLMİ BULUNMAZ VE ONUN KURDUĞU BULUNMAZ TİYATRO.) Bu çizgiyi mazur göstermek isteyenler, "tarafsızlık" iddiasıyla olası bir çatışmadan kârlı çıkmak isteyenler ya da iyi niyetli bir yaklaşımla kafa karışıklığı yaşayanlar olabilir. Unutulmaması gereken, çokça hırpalanan ve düzenli olarak var olma kaygısı yaşatılan Türkiye tiyatrosunun kirlilik ve keyfi husumet imalatına tahammülü olmadığıdır.
KAMPANYAYI son erdirirken, internet ortamının kötüye kullanımını esas alan küfür yayıncılarını ve destekçilerini daha fazla öne çıkarmanın bir fayda sağlamayacağını düşünüyoruz. Tiyatro kamuoyundan hak ettikleri tepkiyi görmüşler, türlü çeşit husumetlerini şahsileştirme ve bu şekilde küfür yayıncılığını meşrulaştırma girişimleri boşa çıkarılmıştır. Tiyatro yayıncılığını kirleten tavırlarında ısrar ettikleri sürece, internet ortamında muhafaza edeceğimiz kampanya belgesi onlara cevap olmayı sürdürecektir.
TEMİZ TİYATRO İÇİN TEMİZ TİYATRO YAYINCILIĞI demeyi sürdürüyor ve tiyatro alanında küfür yayıncılığına taviz vermeyeceğimizi yineliyoruz.
(Kaynak: Temiz Tiyatro)
Bugün itibariyle küfür yayıncılığını kınayan İMZA KAMPANYASINI sona erdiriyoruz. Tiyatro alanında 9 sivil toplum örgütünün, 42 topluluğun, 12 yayıncı kurumun ve 1000'in üzerinde tiyatro insanı ve tiyatro severin KAMPANYAYA verdiği destek, hiç zorlanmadan ve neredeyse kendiliğinden diyebileceğimiz bir süreçte oluştu.
KAMPANYANIN kıssadan hissesi bellidir: Tiyatro camiası yeri geldiğinde olmazsa olmaz ilkeler etrafında el ele verebilmekte ve her ne şekilde olursa olsun tiyatroyu kirleten ve saygınlığına gölge düşüren girişimlerin karşısında durabilmektedir. Tiyatro camiasında yaşanan görüş ayrılıkları, farklı duruşlar ve anlaşmazlıklar bahane edilerek küfüre, hakarete ve sistemli aşağılamaya başvurmanın onay görmediği açıkça ilan edilmiştir.
Tartışmalar ve hatta sert biçimler edinebilen polemikler teatral bakış açısının genişletilmesi ve derinleştirilmesi adına etkili ve yararlı olabilir. Fakat kişi ve kurumlara dönük küfürü, hakareti ve sistemli aşağılamayı meşrulaştırmak, toplumsal aydınlanmaya katkı sunma iddiasındaki tiyatro insanlarının başvurabileceği yöntemler olamaz.
TİYATRO YAYINCILARI olarak bizlere düşen görev küfür yayıncılığını kınayan İMZA KAMPANYASINI kalıcı bir sözleşme haline getirmektir. Bu da tiyatro alanında haber, yorum ve eleştiri kültürünü yol açıcı ilkelere kavuşturmaktan ve ÖRGÜTLÜ BİR DURUŞ sergilemekten geçiyor. Bu anlamda, KAMPANYA vesilesiyle gündeme gelen TİYATRO YAYINCILARI BİRLİĞİ projesini hayata geçirmenin kamuoyuna karşı sorumluluğumuz olduğunun bilincindeyiz.
Bugün için tiyatro alanında küfür yayıncılığını kararlı bir çizgi haline getirenlerin kimler olduğu bellidir (SOSYALİST SANATÇI HÜSEYİN HİLMİ BULUNMAZ VE ONUN KURDUĞU BULUNMAZ TİYATRO.) Bu çizgiyi mazur göstermek isteyenler, "tarafsızlık" iddiasıyla olası bir çatışmadan kârlı çıkmak isteyenler ya da iyi niyetli bir yaklaşımla kafa karışıklığı yaşayanlar olabilir. Unutulmaması gereken, çokça hırpalanan ve düzenli olarak var olma kaygısı yaşatılan Türkiye tiyatrosunun kirlilik ve keyfi husumet imalatına tahammülü olmadığıdır.
KAMPANYAYI son erdirirken, internet ortamının kötüye kullanımını esas alan küfür yayıncılarını ve destekçilerini daha fazla öne çıkarmanın bir fayda sağlamayacağını düşünüyoruz. Tiyatro kamuoyundan hak ettikleri tepkiyi görmüşler, türlü çeşit husumetlerini şahsileştirme ve bu şekilde küfür yayıncılığını meşrulaştırma girişimleri boşa çıkarılmıştır. Tiyatro yayıncılığını kirleten tavırlarında ısrar ettikleri sürece, internet ortamında muhafaza edeceğimiz kampanya belgesi onlara cevap olmayı sürdürecektir.
TEMİZ TİYATRO İÇİN TEMİZ TİYATRO YAYINCILIĞI demeyi sürdürüyor ve tiyatro alanında küfür yayıncılığına taviz vermeyeceğimizi yineliyoruz.
(Kaynak: Temiz Tiyatro)