20 Temmuz 2012 Cuma

Ayfer Teker Garda'nın, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi'nde yayınlanan önemli bir çalışması: "Lope De Vega Tiyatrosu'nda Nükteci Figürün (El Gracioso) Yeri ve Önemi The Place And Importance Of The Witty Character (El Gracioso) in The Theatre Of Lope De Vega"dan çok küçük bir tadımlık!

Sonuç olarak Lope de Vega "Yeni Sanat" yaklaşımında doğayı taklit etmek için yarattığı nükteci figürü tragedyaların içine serpiştirerek trajik olanla komik olanı bir arada sunmuş ve geniş halk kitlelerinin ilgi odağı olmuştur. Soylular, köylüler, kadınlar, erkekler, cahiller, eğitimliler diye ayrım yapmadan halkın her tabakasına hitap ederek halk için sanat yapmış ve yoğun bir biçimde yaşadığı İspanyol olma bilincini halka aktararak ulusal bir tiyatro yaratmıştır. Yüzyıla yakın bir süre Lope'nin Tiyatrosu'na karşı İspanyol seyircisinin coşkusu hiç eksilmemiştir. Her dönemde geçerli olan İspanyol bakış açısını yansıttığı için, Lope'nin Ulusal Tiyatrosu bugün bile aynı güncelliğini korumaktadır.


(Kaynak: "Lope De Vega Tiyatrosu'nda Nükteci Figürün (El Gracioso) Yeri ve Önemi")


***


Ayrıca bakınız:

"Ben, en büyüğüm!... Benim oyunum, senin oyununu döver!!... Benimki, seninkine beş çeker!!!..." duygusunun ağır basıp, dedikodu, iftira ve LİNÇ kavramlarının havada uçuştuğu Türkiye Tiyatrosu'nda, Terbiyeli Tiyatro Yazarı Melih Anık, üretmekten başka hiçbir yola asla başvurmayan Lope de Vega'yı duyuruyor!