18 Haziran 2012 Pazartesi

İnce ince okunup, üzerinde derin derin düşünülmesi gereken kitap!

Tiyatro yazarı Melih Anık, kendini bir halt sanat LİNÇÇİ Tiyatro Eleştirmenleri Birliği Başkanı LİNÇÇİ Üstün Akmen'i değersiz tiyatro eleştirisi dünyasını eleştirirken şu sözleri de kullandı:


TEB Başkanı Üstün Akmen’in benim yazıma cevabını 
("-Mal Bulmuş Mağribi- Olmak ya da Olmamak") okuyunca Galeano’yu hatırladım:


"Kucaklaşmanın Kitabı"nda, ziyaretine gelen misyonerlerin uzun uzun konuşmalarından sonra Paraguay’daki Chaco'lu Kızılderili reisin şunları söylediğini aktarır: 


"Sözleriniz kaşıyor, iyi kaşıyor, hem de çok iyi kaşıyor. Ne var ki kaşınmayan yeri kaşıyor!"


Galeano ile başladım onunla bitireyim:


"Öğretmen elindeki şişeyi öğrencilerine göstermiş 'Sizlerin ne kadar duyarlı olduğunuzu ölçmek istiyorum, kokuyu alır almaz elinizi kaldırın' demiş. Şişenin kapağını açar açmaz belli bir zaman içinde sınıftaki bütün eller kalkmış. Hatta kokunun yoğunluğundan başı dönen bir genç kız 'Pencereyi açabilir miyim efendim' diye sormuş. Parfüm kokusuyla ağırlaşan hava kısa zamanda herkesin soluğunu tıkamış. Sonra öğretmen şişeyi öğrencilerine birer birer inceletmiş. Şişenin içi su doluymuş."


(Kaynak: Düşünceler)