24 Mayıs 2012 Perşembe

Haydar Ergülen, ödülle sınanan poetikasında zâten iflâs etmişti!

Ödüle dayanamayan ödül karşıtı


Hilmi Bulunmaz
26 Nisan 2007


25 Nisan 2007 tarihli KİTAPSABAH dergisi, 11. sayfasını, Haydar Ergülen'e ayırmış...


Elif Kolcuoğlu'nun ortalama sorularına, ortalama yanıtlar veren Haydar Ergülen, ödül konusuna değinmeden edememiş:


"1981 yılında Gösteri dergisinin şiir yarşımasında ikinci olduğumda 'Ödüllere katılmayalım, kazanırız. Kazanmayalım, kaybederiz,' deyip yıllarca hiçbir ödüle katılmamıştım. Sonra sanırım zaaflarıma yenik düştüm, teorik olarak ödüllere, ödül kurumuna karşı olmama rağmen, pek çok şiir ödülü kazandım, çeşitli ödül jürilerinde yer aldım."


Ne diyelim? İyi halt etmişsin!!! Bu durum, ne denli içtenlikli olduğunu gösterir!!!


Ben de, Haydar Ergülen'in şiirlerini, neden okumak istemediğimi şimdi anlamış oldum!!!


(Kaynak: hilmi bulunmaz)


***


Ayrıca bakınız:

Politikasız poetikasını ödül kavramıyla hızla ödüncülleştirerek ölümcülleştiren Haydar Ergülen, Fransız yazar Alain Decaux'nun kendi beyniyle düşünüp, kendi eliyle yazdığı ve koşullar değişince oynanmasını yasakladığı kendi oyunu "Rosenbergler Ölmemeli"yi tam bir korsan mantığıyla ganimet hâline getirerek (h/p)iç eden Balıkçı Kazmacıbaşı Korsan Orhan Alkaya'yı şair sanıyor! Oysa, "İstanbul Büyükşehir Belediyesi Korsan Tiyatroları" eski Genel Sanat Yönetmeni ve tabii ki İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı AKP'li Kadir Topbaş'ın has adamı Balıkçı Kazmacıbaşı Korsan Orhan Alkaya, "Bağımsız Muhsin Ertuğrul Sahnesi"ne vurulan ilk kazma imgesiyle ortalık yerde yeşillik rolüyle sahne alıyor hâlâ!!!