20 Nisan 2012 Cuma

LİNÇÇİ Cem Kaynar aklı ermediği konularda üfürmeyi çok seviyor!

LİNÇ KAMPANYASI ana sponsorlarından Tiyatro Eleştirmenleri Birliği tarafından bize gönderilen e-postayı yayınlıyoruz:

CEM KAYNAR'IN YORUMU: "TİYATRO POLEMİĞİ"

TİYATRO ELEŞTİRMENLERİ BİRLİĞİ tiyatroelestirmenleribirligi@gmail.com

MESELE BENCE ŞUDUR .

Sermaye yani kabaca para artık el değiştiriyor.yıllarca postane müdür bile olamamış bir kesim vardı artık para kazanıyor, müdür oluyor, yetki alıyor,ünvan alıyor en önemlisi ihale alıyor.sonuçta  kazandığı bu parayı harcamak istiyor.hep iyi et restoranlarına pazar kahvaltılarına, yazlık pikniklerine giderek olmuyor bu değişim.araba değişecek, perde değişecek,ev değişecek.birde artık tiyatroya,konserlere de gitmek gerek .bunun için bu insanların sesi olduğunu düşünmediğim ve  bu kadar tehlikeli olduğunu hiç düşünmediğim sayın iskender pala SKY TURK'te diyor ki ben yıllarca şehir tiyatrolarında tek tük oyunlara gidebildim. çoğunu da kafam önde izledim. muhafazakar kesiminde izleyebileceği  oyunlar da alınmalı repertuara. ben de hazırlasaydım yeni şehir tiyatroları yönetmeliğini böyle yapardım diyor. meseleye öfkeli bakmak dışında biraz analiz yapıp ona göre hareket etmekten bahsediyorum. uzlaşmaktan bahsetmiyorum. vakayı basite alıp ağız köpürür hareket etmektense doğru hamle yapmak iyi olur.saçma olabilir ama mesela Türkiye Tiyatro Grevi. 1 hafta her yerde oyunlar, oyuncular susacak, sahneler işgal edilecek. ha diyeceksiniz ki  umurlarında mı. eğer biz de hayal ettiğimiz gibi üfürüğümüzle şişiremeyeceksek yelkenleri neden sanat, neden tiyatro ?

Cem KAYNAR
Düşevi Oyuncuları
Genel Sanat Yönetmeni