5 Ocak 2012 Perşembe

Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Tiyatroları eski Genel Müdürü İ. Rahmi Dilligil tutuklanır tutuklanmaz, neden "sol oyun yazarları" Cuma Boynukara ile Orhan Asena'nın oyunları ânında, birdenbire, çarçabuk, derhal, hemen, ivedilikle, palas pandıras, vakitsiz, yangından mal kaçırır gibi durduruldu?

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz, bir yudum kahve içerken, iki satır "Devlet Tiyatroları Genel Müdürüydüm" kitabını okuyor. (Fotoğraf: Ahmet Özkara)


Türkiye tiyatro repertuvarını, Türkiye tiyatro oyunculuğu biçimini, Türkiye tiyatro yöneticilik anlayışını değiştirip dönüştürmek için savaşım verdiğinden, pişmiş tavuğun başına gelenlerden daha çok şey başına gelmiş Devlet Tiyatroları eski Genel Müdürü İ. Rahmi Dilligil, kendi gücüyle, kendi olanaklarıyla, kendi parasıyla yayınladığı "Devlet Tiyatroları Genel Müdürüydüm" adlı kitabında açık açık, babayiğitçe, cengâverce, dobra dobra, kahramanca, korkusuzca, yüreklice yazıyor:


"Ben tutuklandığımda, Asena'nın 'Şili'de Av' ve Cuma Boynukara'nın yeni oyunları da durduruldu"


(Kaynak: İ. Rahmi Dilligil, "Devlet Tiyatroları Genel Müdürüydüm", sf. 63)