30 Ocak 2012 Pazartesi

Ali Canciğer, "Yine kısır döngü devam ediyor. Bizbize konuşma sürüyor." sözünü kullanıp, tiyatro esnafının bilinçsizliğinin altını çizerek, tiyatrodaki sınıfsal bilince yakın durduğunu kanıtlıyor!

Ali Canciğer diyor ki:
24/01/2012, 13:08

Söz konusu oyun İstanbul Devlet Tiyatrosu’nda sahneleniyor. Bilet ücretleri 6, 10 TL gibi rakamlar.Ben, 6 TL.’ye aldım. Bu sezon izlediğim D.T. oyunlarından sadece birinin, "Opera Komik"in broşürünü, o da salon kapısında ücret ödeyerek temin ettim. Söz konusu "Sezuan’ın İyi İnsanı" oyununun broşürü var mıdır acaba?

Ayrıca Akademik, Yönetmen, Eleştirmen, Oyuncu vd. boyutunda düşüncelerin paylaşılması güzel, ufuk açıcı olabilir. Buna karşın acaba izleyicilerin ne kadarına hitap ediyor bu durum veya onlar bu oyuna neden geliyor? Oyunun oynandığı mekanın yakınlığı, bilet ücretinin uygunluğu, bazı Oyuncuların performansını gözlemlemek, konunun ilginçliği, dekor, ışık, beden dili vd. konulardaki yaratıcılıkların gözlenip kişinin kendi iş ve özel hayatı için aynaya bakmasını sağlaması gibi nedenler mi acaba? Siz, hangi izleyici kitlesine hitap ediyorsunuz, farkında mısınız? Müşterinizin (izleyici) memnuniyeti için ne yapıyorsunuz?

Ali Canciğer diyor ki:
30/01/2012, 01:31

Oyunu izledim. Uzun yıllar öncesinden aklımda kaldığı kadarıyla İBB Şehir Tiyatroları'nda izlediğim Kafkas Tebeşir Dairesi oyunundaki kostümler, birkaç sahne gözümün önüne geldi birden.


Sezuan'ın İyi İnsanı oyununun oynanması,konusunun önemi açısından, henüz yetişmemiş bir tiyatro seyircisi profili için uygun olabilir belki günümüzde. Ama oyunu izleyen seyirci profiline baktığımızda, gidişattan farkındalığı olan bir kitle çıkıyor karşımıza. Yani bunu, didaktik vurgulamaları bir daha onlara vurgulamanın anlamı yok. Esasında, konudan farkındalığı olmayan kitlelere oyun götürülse iyi olur. Ama bu çerçevede bu durum söz konusu görülmüyor. Yine kısır döngü devam ediyor. Bizbize konuşma sürüyor. Yetiştirilmiş, kendini yetiştirmiş, bilinçli bir tiyatro seyirci kitlesi için günümüzde bu oyunu izlemek, pek bir anlam ifade etmiyor açıkçası. Alternatif olarak, çağa uygun, özellikle bilinçli gençliği farklı açılardan yakalayan çok sayıda oyun, küçük ölçekli özel tiyatrolarda sahneleniyor ve sıkı bir şekilde takip ediliyor. Haberiniz ola.

(Kaynak: Mimesis)