21 Kasım 2011 Pazartesi

Her yerde McDonald's var: Sırbistan'ın Novi Sad kentinde bile...

Ben, Coca Cola, Marlboro, McDonald's gibi Amerika Birleşik Devletleri Emperyalizmi'ni imleyen "şey"leri kullanmayı, asla ve kesinlikle doğru bulmuyorum. Tıpkı LİNÇ KAMPANYASI ile ana sponsorlarından Tiyatro... Tiyatro... Dergisi'nden nefret ettiğim gibi, bu "şey"lerden son derecede nefret ediyorum...

Ben, nerede bir McDonald's görsem, elim hemen deklanşöre gidip, fotoğrafını çekiyorum. Afganistan'da, Irak'ta, Vietnam'da halkın üzerine ölüm kusan Amerika Birleşik Devletleri Emperyalizmi, Coca Cola, Marlboro ve McDonald's gibi imgelerle, bu işgal mantığını normalleştiriyor. Tıpkı, LİNÇ KAMPANYASI ile ana sponsorlarından Tiyatro... Tiyatro... Dergisi'nin kapitalizmi ilelebet muhafaza ve müdafaa etmek için yayınlandığı gibi...

Ben, iki Sırpça, bir de Macarca oyun izleyip, yaklaşık olarak bir hafta kaldığım Novi Sad'da, zaman zaman emperyalist ögelere rastladım. Yukarıdaki fotoğrafı da, bir sabah çok erken saatlerde, bir alışveriş merkezinin kapısına yakın bir yerde çektim.

Evet, her yerde McDonald's var: Sırbistan'ın Novi Sad kentinde bile...

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz