Burjuva tiyatrosunun yeni yanılsama makinesi LİNÇÇİ Yiğit Sertdemir, tiyatro sanatının bağımsızlıkçı, devrimci, ilerici, özgür yanını gizlemek, bağımlılıkçı, muhafazkâr, gerici, tutsak yanını görünür kılmak için piyasaya sürülmüş bir "yiğit" olarak, kendisine biçilen toplumsal figüranlık rolünü hakkıyla yerine getirmeye devam ediyor hâlâ...
Yazdığı bir boka yaramaz oyunlarla tiyatro sahnelerini hızla, hem de şimşek hızıyla kirleten LİNÇÇİ Yiğit Sertdemir, "Türk dilinde yazılmış en iyi oyun 'Theope'"nin yazarı Coşkun Büktel'le Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz'ın sanatsal ifade olanaklarını imhâ etmek için başlatılan LİNÇ KAMPANYASI sürecine katkı sunarak, burjuva tiyatrosunun düzeysizliğini bir kez daha kanıtlamış oldu.
LİNÇ KAMPANYASI ana sponsorlarından LİNÇÇİ Tiyatro... Tiyatro... Dergisi'ni, verdiği reklâmlarla sürekli olarak besleyen Ayşenil Şamlıoğlu'nun tezgâhında anlamsız oyunlar dokuyan LİNÇÇİ Yiğit Sertdemir, benim, halkımın, tüyü bitmemiş yetimin verdiği vergilerle beslenmesine karşın, bana, halkıma, tüyü bitmemiş yetime ihanet ederek, Türkiye tiyatrosunu uçuruma sürüklemek için kotarılmış LİNÇ KAMPANYASI imzacılarından biri olarak tarihin çöplüğündeki yerini almanın ötesine hiçbir zaman için geçemeyecek denli zavallı bir durumda.
"Şeriatçı" Vakit Gazetesi'nin üzerine geldiğinde ödü bokuna karışarak yelkenleri suya indirip, hiçbir mücadeleci ruh tesis edemeyen LİNÇÇİ Yiğit Sertdemir, estetiğin "e"sinden anlamamasına karşın, tiyatro heveslisi gençlerin cebindeki son harçlıklara göz dikmiş olmalı ki, sözde tiyatro kursu düzenleme işine soyunmuş.
Bizim, kendisine söyleyecek bir tek sözümüz var:
Ha siktir oradan!
Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz
***
Kumbaracı 50′de Atölyeler Başlıyor
Yiğit Sertdemir’in Oyun Yaz(ama)ma Atölyesi ve İlyas Odman’ın Fiziksel Tiyatro “İmgeden Harekete; Hareketten Karaktere“ Atölyesi 3 aralıkta,
Erkan Uyanıksoy ve Elif Temuçin’in Hareket Yoluyla Farkındalık “Feldenkrais ve Hareket Atölyesi” 4 aralıkta,
Güray Dinçol’un*Fiziksel Komedi, Doğaçlama ve Modern Palyaçoluk atölyesi 8 ocakta başlıyor.
“Bekleme Salonu”, “O.B.E.B.” (Ortak Bölenlerin En Büyüğü), ”Medeniyet Tiyatrosu” (gençlik oyunu), “444”, “Fail-i Müşterek”, “Surname 2010” oyunlarıyla çeşitli ödüller alan Yiğit Sertdemir’in Oyun Yaz(ama)ma Atölyesi, Yazamıyorum. Neden yazamıyorum? Yazıyorum. Ama bir şeyler eksik gibi… Fazla mı oldu acaba bir şeyler… Dertlerim var paylaşmak istediğim, yolunu bulamıyorum… Bence çok iyi yazdım, sence? … sorularına yanıt arayan bir çalışma.
Temel olarak oyuncunun oyun malzemesini kendi bedeninden üretmesine dayanan bir çalışma olan Fiziksel Tiyatro “İmgeden Harekete; Hareketten Karaktere“ Atölyesini modern dans ve fiziksel tiyatro yöntemlerine dayanan performanslarlarıyla uluslararası festivallerden ödüller alan çağdaş dansçı İlyas Odman yönetiyor.
Yurtdışında çeşitli ülkelerde birçok atölyeye katılan Tiyatro BeReZe’nin kurucularından Elif Temuçin ve Erkan Uyanıksoy’un Hareket Yoluyla Farkındalık “Feldenkrais ve Hareket Atölyesi” katılımcının kısıtlayıcı bedensel alışkanlıklarını görmesini sağlayarak; çok daha verimli, işlevsel, dengeli, uyumlu, zarif ve sağlıklı bir hareket kalitesine ulaşmasını amaçlıyor.
Türkiye’de bilinmeyen bir performans ve sahne sanatı türü olan “Clowning” üstüne son üç senedir çalışmalarına devam eden oyuncu Güray Dinçol’un Fiziksel Komedi, Doğaçlama ve Modern Palyaçoluk Atölyesi, farkındalık, bedensel rahatlık ve esneklik, yaşanan her anı olabildiğince samimi aktarabilmek, seyirciyle doğrudan iletişime geçmek, enerji kullanımı, doğal komiğin bulunması gibi başlıklarda yoğunlaşarak, katılımcıların doğaçlamalarıyla gelişecek ve bir gösteriyle sona erecektir.
Atölyeler ve eğitmenlerle ilgili ayrıntılı bilgiye www.kumbaraci50.com adresimizden ulaşabilirsiniz.
Başvurular için; atolye@altidansonra.com
212 243 50 51 / 533 816 69 45 / 532 715 21 03
Kumbaracı yokuşu no:50 Tünel – Beyoğlu
(Kaynak: Mimesis)