Benim, halkımın, tüyü bitmemiş yetimin verdiği vergilerle beslenen Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Tiyatroları ışıkçısı Enver Başar'ın sahibi, LİNÇÇİ ve Shakespeare çocuğu Yaşam Kaya'nın editörü olduğu LİNÇ KAMPANYASI ana sponsorlarından LİNÇÇİ www.tiyatronline.com sitesinden alıp aşağıya aktardığımız haberin içindeki LİNÇÇİ kişi ve LİNÇÇİ kuruluşların bu sıfatlarını biz ekleyerek, bu LİNÇÇİ kişi ve LİNÇÇİ kuruluşların adlarının üzerlerini "maymungötürengi" ile biz belirgin hâle getirdik. Ayrıca, haber metnindeki dangalakça yazılmış yanlış sözcükleri, "maymungötürengi" ile biz belirginleştirip, doğrularını "çimenrengi" ile biz yazdık!
Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz
***
Çocuk ve Gençlik Tiyatrosu Ödülleri Açıklandı...
Assitej (ASSITEJ) ve LİNÇÇİ Sahne Dergisi işbirliği ile yalnızca çocuk ve gençlik tiyatrosunu kapsayan ödüller sekiz dalda sahiplerini buldu.
2010-2011 sezonunda ilk kez verilen ödül değerlendirmeleri başvuru üzerinden yapıldı. Ödül için başvuran yirmiüç (yirmi üç) gösterim yedi kişilik jüri tarafından bir ön elemeden geçirilerek değerlendirmeye alındı ve 5 Haziran 2011 tarihinde jüri üyeleri LİNÇÇİ Prof. Dr. Hülya Nutku (Dokuz Eylül Üniversitesi Tiyatro Bölümü), Doç. Dr. Tülin Sağlam (Assitej (ASSITEJ) Türkiye Merkezi Başkanı, Ankara Üniversitesi), LİNÇÇİ Yrd. Dç. (Doç.) Dr. Nihal Kuyumcu (İstanbul Eleştirmenler Birliği (Tiyatro Eleştirmenleri Birliği), İstanbul Üniversitesi), Hayati Asılyazıcı (Eleştirmen), Servet Aybar (Dramaturg, Devlet Tiyatrosu (Tiyatroları)), LİNÇÇİ T. Murat Demirbaş (LİNÇÇİ Sahne Dergisi), LİNÇÇİ M. Nurkut İlhan (Assitej (ASSITEJ) Türkiye Merkezi Genel Sekreteri) yaptıkları toplantı sonucunda ödülleri belirledi.
Ülkemizde çocuk ve gençlik tiyatrosunun ciddi bir atılım gösterdiğini ve nitelikli yapımların sayısının giderek arttığını söyleyen jüri üyeleri, bu alandaki çalışmaları desteklemek ve özendirmek, bu alanda uzman kadroların yetişmesini teşvik etmek amacıyla sekiz başlıkta gerekçelendirilmiş ödüllerin gelenekselleşerek ciddi bir teşvik kurumu haline (hâline) gelmesini beklediklerini ifade ettiler. Çocuk ve gençlik tiyatrosunun yaratıcı yöntem ve uygulamaları daha fazla hayata geçiren, daha fazla uluslararası boyutta ve evrensel nitelikte yapımlarla zenginleşmiş bir alan haline (hâline) gelmesi ve çocuk ve gençlerin nitelikli gösterimlerle daha sık karşılaşma olanağı bulabilmesinin bir gereklilik olduğu jüri üyelerince dile getirilmektedir. Türkiye’de, özellikle son yıllarda çocuk tiyatrosunda alınan mesafenin anlamlı olduğu, son yıllarda, yeterli olmasa da, daha çok ödenekli ve özel tiyatronun çocuk oyunlarına özenli yaklaştığının gözlemlendiğini ifade eden jüri üyeleri, aynı gelişimin gençlik oyunları için söz konusu olmadığını; gençlik tiyatrosu alanında yapımların neredeyse yok denecek kadar az olmasının mercek altına alınmasının gerektiğini ifade etmekteler.
Aşağıda açıklanan ödüller 2011-2012 sezonu başlangıcında Ankara’da daha sonra tarihi belirlenecek bir törenle sahiplerine verilecektir.
EN İYİ YAPIM: Uçaneller Kuklaevi, “Gün Işını”
EN İYİ METİN: Ahmet Önel, “Uçmak Özgürlüktür” Tiyatro Tempo
EN İYİ REJİ: Haluk Yüce, “Uçmak Özgürlüktür”, Tiyatro Tempo
EN İYİ ERKEK OYUNCU: Erdal Gürcan, Mustafa Doğan Ayhan, Bülent Patoğlu; "Otobüs Durağında Üç Bencil” Antalya Büyükşehir Belediye Tiyatrosu
EN İYİ KADIN OYUNCU: Gonca Yakut, Zuhal Lale, “Merhaba Gölgem”, Eskişehir Büyükşehir Belediye Tiyatroları
EN İYİ ÖZGÜN MÜZİK: Nedim Yıldız, “Nasreddin İnadın Sonu”, Pınar Kido Çocuk Tiyatrosu
EN İYİ TEKNİK UYGULAMA
En İyi Sahne Tasarımı: Ebru Çulpan, “Sakarca”, İzmir Devlet Tiyatrosu
En İyi Işık Tasarımı: Halit Akgül, “Don Kişot”, Antalya Devlet Tiyatrosu
En iyi Obje Kullanımı: Tiyatro BeReZe, “Kayıp Eşya Bürosu”
JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ: LİNÇÇİ Boğaziçi Gösteri Sanatları Topluluğu, “Selam Sana Shakespeare”
(Kaynak: tiyatronline.com)