1 Aralık 2010 Çarşamba

Fuat Çiğiltepe'nin "Aralarında tiyatro yapmadıkları halde yardım alan ayrıcalıklı tiyatrolar da var." demesini, savcılar "suç duyurusu" kabul etti mi?

Türkiye Cumhuriyeti, çok garip bir ülke. Bu ülkede, benim, halkımın, tüyü bitmemiş yetimin verdiği vergilerle beslenen ve üzerinde koskoca bir Türkiye Cumhuriyeti patenti bulunan Kültür ve Turizm Bakanlığı var ve bu bakanlık,

"Aralarında tiyatro yapmadıkları halde yardım alan ayrıcalıklı tiyatrolar da var."

diyerek ciddi bir iddiaya imza atan Fuat Çiğiltepe'ye göre mahkemeye verilmesi gereken bir kurum! (HB)



***


Tiyatrolara yardıma tepki


Ankara Halk Oyuncuları Topluluğu, devlet yardımının tarafsız olarak dağıtılmadığını belirterek, Kültür Bakanlığı'nı mahkemeye vereceklerini bildirdi

DEVLET tarafından özel tiyatrolara verilen yardım listesinden bu yıl çıkarılan Ankara Halk Oyuncuları Topluluğu Kültür Bakanlığı'nı mahkemeye verecek.

"Haydin Çağ Atlıyoruz" adlı bir politik güldürü sahneleyen ve turnede bulunan tiyatronun yöneticisi Fuat Çiğiltepe yardım listesinin taraflı olduğuna inandığını belirterek görüşlerini şöyle açıkladı:

"Seçici kurulun bir tek üyesi çıkıp da turnelerde oyunlar izlemiş midir? Ya da yardım verilen tiyatroların hangi oyunları sergilediğini biliyor mu? Aralarında tiyatro yapmadıkları halde yardım alan ayrıcalıklı tiyatrolar da var. Bize yapılan bu haksızlıkta hangi kıstasları göz önüne aldıklarını bilmiyoruz. Acaba iktidarı eleştiren oyunumuz mu? Şartnameye tamamen uyduğumuz halde hakkımız olan yardımı alamadığımız için Bakanlığı mahkemeye vermeyi düşünüyoruz."

(Kaynak: Milliyet, 5 Kasım 1988)