Hilmi Bulunmaz
28 Ekim 2010
Türkiye'nin LİNÇÇİ olmayan biricik tiyatro dergisi Yeni Tiyatro, "Ayşenil Şamlıoğlu'nun Şehir Tiyatroları"ndan Kasım 2010 sayısına reklâm alamadı!
Türkiye'nin "en saygın ve en yaygın" tiyatro dergisi Yeni Tiyatro, 1000 tane basılmasına, 900 tane satılmasına, her bir dergiyi birkaç kişi birden okuması nedeniyle, binlerce kişi tarafından okunmasına karşın, "Ayşenil Şamlıoğlu'nun Şehir Tiyatroları"ndan Kasım 2010 sayısına reklâm alamadı!
Türkiye'nin LİNÇÇİ olan tiyatro dergilerinden SAHNE, iki ayda bir, zar zor yayınlanmasına karşın, "Ayşenil Şamlıoğlu'nun Şehir Tiyatroları"ndan gani gani reklâm almayı sürdürüyor!
İstanbul'da değil, Ankara'da basılmasına, İstanbul'daki kitapçıların tümüne birden asla ve kesinlikle dağıtılamamasına karşın, adının içerisinde "Ankara" değil, "İstanbul" bulunan; İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları'ndan, yani "Ayşenil Şamlıoğlu'nun Şehir Tiyatroları"ndan, tereyağdan kıl çeker gibi reklâm alabilen SAHNE, bu becerisini LİNÇÇİ olmasına mı borçlu?
Mustafa Şükrü Demirkanlı'nın ana sponsorluk yaptığı LİNÇ KAMPANYASI için "uygun adım marş marş" imza veren, 300 tane bile basıldığını, 100 tane bile satıldığını, 50 tane bile okunduğunu sanmadığımız LİNÇÇİ SAHNE Dergisi, tıpkı Demirkanlı'nın LİNÇÇİ Tiyatro... Tiyatro... Dergisi gibi,"Ayşenil Şamlıoğlu'nun Şehir Tiyatroları"ndan nasıl oluyor da bu kadar rahatlıkla reklâm alabiliyor!
"Ayşenil Şamlıoğlu'nun Şehir Tiyatroları", bir yandanLİNÇÇİ Tiyatro... Tiyatro... Dergisi'yle "organizasyon ortaklığı" yaparken, bir yandan da, LİNÇÇİ tiyatro dergilerine reklâm vererek, kapitalizmin ilelebet muhafaza ve müdafaa edilmesi için, toplum mühendisliği mi yapıyor?
Oysa...
"Ayşenil Şamlıoğlu'nun Şehir Tiyatroları", kapitalizmi geliştirmek için de olsa, izleyicilerini artırma düşüncesiyle de olsa, entelektüel bir tiyatro düzlemi oluşturmak için de olsa, birkaç yüz tane basıp, sadece reklâm (avanta, diş kirası, sadaka, sus payı) alarak yayınlanan LİNÇÇİ tiyatro dergilerine değil, Türkiye'nin "en saygın ve en yaygın"tiyatro dergisi Yeni Tiyatro'ya reklâm vermek zorunda!
Biz, her ne kadar, dergilere reklâm verilerek tiyatro izleyicisinin niceliğini ve niteliğini geliştirebilmenin çok zor olduğunu düşünsek de, "Ayşenil Şamlıoğlu'nun Şehir Tiyatroları", madem ki dergilere reklâm vererek kendini var etmek istiyor, o hâlde, LİNÇÇİ ve doğru dürüst okunmayan dergilere değil, Türkiye'nin "en saygın ve en yaygın"tiyatro dergisi Yeni Tiyatro'ya reklâm vermek zorunda!
Ancak...
"Ayşenil Şamlıoğlu'nun Şehir Tiyatroları", ısrarla ve inatla, LİNÇÇİ dergileri beslemeyi programına almışsa, bizim sert muhalefetimizi de programına alma cesareti gösteriyor demektir!
Nasıl davranacakları, kendilerinin bileceği bir iş...
Benim, halkımın, tüyü bitmemiş yetimin verdiği vergilerle beslenen İstanbul Büyükşehir Belediyesi, "Ayşenil Şamlıoğlu'nun Şehir Tiyatroları"nı kendi mantığına göre yönetmeyi sürdürürse, bizim sert muhalefetimizin rüzgârına da katlanmak zorunda kalır!
Nasıl davranacakları, kendilerinin bileceği bir iş...
"Ayşenil Şamlıoğlu'nun Şehir Tiyatroları", ya LİNÇÇİdergileri besleyecek yada entelektüel kaygılar taşıyan "demokratik platform" dergisi Yeni Tiyatro'nun sayfalarında görünmenin "haklı gururu"nu taşıyacak!
Nasıl davranacakları, kendilerinin bileceği bir iş...