16 Temmuz 2010 Cuma

Bu kitabı okuduğunuzda Gustave Flaubert'in hayatını öğrenecek ve bu hayatın içinden çıkan romanların sıcaklığını tüm benliğinizde hissedebileceksiniz!

Gustave Flaubert / Hayatı ve Eseri

Yazan: René Dumesnil / Çeviren: Yusuf Tavat

Milli Eğitim Basımevi / 1950 / 348 sayfa



***


Ben, herhangi bir romanı okuduğum zaman, o romanı yazan kişinin kimliğini öğrenme ihtiyacı hissederim. Bu ihtiyacımı gidermek için, sadece ansiklopedik bilgi elde etmek, beni asla tatmin etmez.

Okuduğum romanların beni sürüklediği liman, mutlaka ve mutlaka biyografi kitapları olur. Gustave Flaubert'in yazdığı romanların "röntgenini çekmek" için, René Dumesnil'in kaleme alıp Yusuf Tavat'ın dilimize çevirdiği "Gustave Flaubert / Hayatı ve Eseri" kitabını okuyunca, bu romancının ruhuna ortak oldum.

Gustave Flaubert'in kaleme aldığı "Salombo", "Duygusal Eğitim", "Madame Bovary" adlı romanları ve "Kırlarda ve Kumsallarda" adlı günlüğü okuduktan sonra, siz de René Dumesnil tarafından yazılan "Gustave Flaubert / Hayatı ve Eseri" kitabını okursanız, son derecede mutlu bir yaşam tarzı elde edersiniz! (HB)