ÇETİNKAYA'NIN "EKŞİ SÖZLÜK" YAZILARI DA ÇOK ÖNEMLİ
Yıllardır bir "Ekşi Sözlük" yazarı olan Feridun Çetinkaya'nın, "Ekşi Sözlük"te "Mütebaki" imzasıyla yayınladığı yazıları çok önemsiyor ve bu yazıları kendi imzasıyla tiyatro sitelerinde de yayınlaması gerektiği yolundaki inancımı Çetinkaya'ya sık sık yineliyordum.
Çetinkaya, "Mütebaki" imzasıyla yayınladığı yazılarda gerçek kimliğini saklamaya çalışmıyor, Ekşi Sözlük yazarlığının genel "trendine" uygun olarak bir "nick" (takma isim) kullanmakta olduğu halde, yazılarında, (gerçek ismini açıkça belirtmese bile) gerçek kimliğine ilişkin çok açık kanıtlar bulundurmaktan kaçınmıyordu.
Kısacası, Çetinkaya korkusu veya saklanmak ihtiyacı yüzünden nick kullanıyor değildi. Bu durumda, tiyatroya ilişkin "Ekşi Sözlük"te "Mütebaki" imzasıyla yayınladığı o ustaca ve had safhada yararlı yazıları, Çetinkaya imzasına güvenen ve artık oldukça genişlemiş bir tiyatrosever okur kitlesinin de dikkatine sunmamak büyük bir emek israfı, büyük bir mahrumiyet olacaktı.
Bence, Türk tiyatrosunun ve Türk tiyatrosunu anlamak isteyenlerin, o harika yazıları es geçmek gibi bir lüksü olamazdı. Sonunda, Çetinkaya'nın kendini yeterince önemsemesini engelleyen o ünlü tevazusunu yenmeyi başardım ve Çetinkaya, "Ekşi Sözlük"teki "Mütebaki" imzalı yazılarını kendisine ait Tiyatro Fanzini adlı sitede yayınlamaya başladı.
İşte Çetinkaya'nın "Mütebaki"den seçtiği ilk güncel ve önemli tiyatro yazısı (Yazıyı okumak için, lütfen başlığa tıklayınız!):
"Muhsin Ertuğrul Sahnesi" ve Taraf gazetesi yazarı Alper Görmüş'ün "Yerine cami yapılacak diye yıkıma karşı çıkmışlardı" çarpıtmasına, dezenformasyonuna yanıt
(Kaynak: www.coskunbuktel.com)