17 Mart 2010 Çarşamba

YENİ TİYATRO DERGİSİ’NİN MART 2010, 17. SAYISI BAYİLERDE VE KİTAPÇILARDA!..

KİTAP EKİ OLARAK IRVIN SHAW’DAN COŞKUN BÜKTEL’İN ÇEVİRDİĞİ “ÖLÜLERİ GÖMÜN” ADLI OYUN VERİLİYOR.


Yeni Tiyatro Dergisi’nin 17. sayısı çıktı. Dergi, bu sayısında kapağını Türk Operası’nın “önemli” isimlerinden Çetin Işıközlü’ye ayırıyor. Derginin genel yayın yönetmeni Erbil Göktaş Çetin Işıközlü’yle, dünya katalog ve listelerine giren “ilk Türk operası” olan “Ağrı Dağı Efsanesi” ve “Judith” balesini eksen alan bir söyleşi gerçekleştiriyor. Okday Korunan “deneme” tadındaki “inceleme” yazılarını bu sayıda da sürdürüyor ve “Sistemin Savurduğu Çiçek, Ophelia” yazısıyla
dergide yer alıyor. Sema Göktaş, Ocak 2010’da Yılmaz Onay’la başlattığı "Gündem Tartışmaları" başlıklı “söyleşi dizisi”ni bu sayıda da “Gündemdeki Yasaklar” başlığıyla Yılmaz Onay’la konuşuyor. Yeni Tiyatro Dergisi’nin bundan sonraki sayılarında da sürecek olan söyleşilerde Göktaş, Yılmaz Onay’la ve “Gündem”deki sıcak konuların ilgilileriyle “konuşma”yı sürdürecek.

Erbil Göktaş ise "Eleştiri Serüvenleri" başlığıyla yeni bir köşede sadece oyun eleştirileri yapmayı değil, eleştiriye konu olan oyunları izleme sürecinde “yaşadığı” ilginç olayları ve anekdotları da anlatma amacını güdüyor ve bu sayıda Güngör Dilmen’in yazıp Cemal Ünlü’nün yönettiği “Kuzguncuk Türküsü” adlı oyunu değerlendiriyor. Erbil Göktaş "Yeni Tiyatro Dergisi’nin 2010 Serüvenleri" başlıklı “sunuş” yazısında 2010 yılında başlattıkları “abone kampanyasına” tüm tiyatrocuların, hatta “sahne sanatları dergisi olmaları nedeniyle, tüm sahne sanatları çalışanlarının” destek vermesinin öneminden söz ederken derginin, 2010’daki atılımlarını anlatıyor: Her ayın son Pazar günü düzenleyecekleri "Yeni Bir Dünya İçin Yeni Tiyatro Toplantıları"nda okurları ve yazarları bir araya getirmeyi hedeflediklerini belirterek, 28 Mart 2010 Pazar günü Kadıköy Sanat Tiyatrosu’nda saat 15’de başlayacak toplantıya herkesi davet ediyor. Ayrıca İstanbul Yeni Tiyatro’yu da kurarak, Aydın Arıt’ın "Bal Sineği" adlı oyunundan hareketle, Türk yazarlarının sahnelenmemiş ve unutulmuş oyunlarını sahnelemeye başlayacaklarını belirtiyor. Ödenekli ve özel tiyatroların çoğunun da “ilgisizliğinden” yakınan Göktaş, herkesi, Yeni Tiyatro’ya “destek verme”ye çağırıyor.

Göktaş, Türkiye’deki “tüm kesimleri” 2010’da kucaklamak istediklerini belirtirken, “opera, bale ve çağdaş dansa” da daha çok yer verebilmek adına Selçuk Göldere’nin “dans” ile ilgili iki yazısına yer verdiklerini söylüyor. Bunlardan ilki, “Modern, Modernci, Post-Modernci Dans”, ikincisi ise “Ankara ve 2010’lar: Modern Dansa Bağlılık, MDT” başlığını taşıyor. Nuray Asan “Dikkat Köpek Var Oyununa Göstergebilimsel Bir Yaklaşım”da bulunuyor. Ege Işık, Cuma Boynukara’nın oyununu İzmir Devlet Tiyatrosu’nda sahneleyen Alev Kerimoğlu ile söyleşiyor. Yine Ceren Olpak “Aşk Sözleri”nin iki oyuncusu Kemal Kocatürk ve Deniz Çakır’la söyleşirken, Burcu Aksakal, Augosto Boal’in oğlu Julian Boal’le “Forum Tiyatro”yu konuşuyor. Karagöz ve Kukla sanatçısı Alpay Ekler ise “Karagöz Mısır’dan mı Geldi 2” başlıklı makalesinde, Karagöz’ün nereden geldiğiyle ilgili araştırmalarına kaldığı yerden devam ediyor. Ersin Çakmak, “Sadece Bir Oyun: Peynirli Yumurta” adlı eleştirisinde Kocaeli B. B. Şehir Tiyatroları’nda Ferenc Karinthy’in yazıp Nejat Birecik’in sahnelediği bu oyuna değgin yorumunda “ilginç” şeyler söylüyor. İhsan Ata İstanbul B.B. Şehir Tiyatroları’nda Duşan Kovaçeviç’in yazıp Nurullah Tuncer’in yönettiği "İntiharın Genel Provası" adlı oyunun eleştirisini yazarken, Erbil Göktaş, bu oyunda rol alan Bennu Yıldırımlar’la “Bir Söyleşi” yapıyor. Oktay Emre ise “Tabori’nin Cesedi” adlı eleştirisinde George Tabori’nin yazıp Nesrin Kazankaya’nın İstanbul Devlet Tiyatrosu’nda sahnelediği “Annemin Cesareti” oyununa “farklı” bir açıdan yaklaşıyor.

Derginin Yayın Kurulu’nda şu isimler bulunuyor: Sema Göktaş, Okday Korunan, Alpay Ekler, Hilmi Zafer Şahin ve Erbil Göktaş…

Türkiye’nin ilk ve tek "hakemli" popüler dergisi olan Yeni Tiyatro’nun Hakem Kurulu’nda ise şu adlar bulunuyor: Prof. Dr. Murat Tuncay, Prof. Dr. Semih Çelenk, Doç. Dr. Sema Göktaş, Yrd. Doç. Dr. Gülayşe Temeltaş

Derginin 17. sayısındaki "kitap eki" ise Coşkun Büktel’in Irvin Shaw’dan çevirdiği "Ölüleri Gömün" adlı oyunu. Savaşa karşı yazılmış “en sert” ve “dokunaklı” oyunlardan olan “Ölüleri Gömün”ün provaları İstanbul Devlet Tiyatrosu’nda Şakir Gürzumar’ın yönetmenliğinde sürdürülüyor.

Yeni Tiyatro Dergisi, okurlarından gelen yoğun istekler sonucunda Kasım 2009’daki 13. sayısından itibaren "aylık" olarak çıkıyor ve daha önce “2 ayda bir” verdiği “Oyun Kitabı Ekleri”ni, “her ay” verip aksatmamak için "ABONE KAMPANYASI" başlatmış bulunuyor.

2010’da 30 kente ulaşmayı hedefleyen Yeni Tiyatro Dergisi, Mart 2010 itibariyle "23 kent", "11 ilçe" ve "7 ülke"ye ulaşmış bulunuyor.


***


Yeni Tiyatro Dergisi satış yerleri:

İstanbul; Mephisto Kitabevi (Beyoğlu İstiklal Caddesi ve Kadıköy), İstiklal Amargi Kadın Akademisi, İstiklal Ada Kitabevi, Beyoğlu Pandora Kitabevi, Beyoğlu Simurg Kitabevi, Tünel Robinson Crouse Kitabevi, Tünel Tramvay Durağı Gazete Bayisi, Beyoğlu Mis Sokak Gazete Bayisi, Mis Sokak Semerkant Kitabevi, Eski Taksim Sahnesi Gazete Bayisi, Kadıköy Nazım Hikmet Kültür Merkezi, Kadıköy Seyhan Müzik, Kadıköy İmge Kitabevi, Kadıköy Khalkedon Kitabevi, Kadıköy-Beşiktaş İskelesi Karşısı Gazete Bayileri, Beşiktaş Barbaros Bulvarı Girişi Meydan Gazete Bayisi (Ferihan Karasu). Bakırköy Belediyesi Şehir Tiyatrosu Basın ve Halkla İlişkiler. Haydarpaşa Garı Gazete Bayisi. Eminönü Çemberlitaş Bulunmaz Tiyatro. Moda Sanat Tiyatrosu’nun Fuayesi ve Girişindeki Sahaf... Üsküdar İskelesi Kurt Gazete Bayisi.

Ankara; Dipnot Kitabevi, Dost Yayınları ve Kitabevi, Turhan Kitabevi, Bilim-Sanat Kitabevi ve İmge Kitabevi.

Kocaeli; Kolordu Nurkan Kitabevi , Çağdaş Kitabevi, Belsa Fırat Kitabevi; Kocaeli B. B. Şehir Tiyatrosu Gişesi, Hereke Gazete Bayisi (Mehmet Cengiz); Sabancı Oyun İstasyonu Gişesi.

İzmir; Konak Kabile Kitabevi, Kemeraltı Duvar Kitabevi (853 Sk., No: 13, P. 10), Karşıyaka Pan Kitabevi, Narlıdere GSF Kitapçısı, Konak Devlet Tiyatrosu Gişesi; Menemen Belediyesi Basın ve Halkla İlişkiler.

Kayseri; Av. Hülya Yurt Göktaş. Türkay İş Merkezi, Kat: 5, No: 34, Hukuk Bürosu, Kocasinan-Kayseri

Sakarya; Xir Kitabevi.

Bursa; Heykel Sönmez İş Sarayı Girişi Bursa Kitapçısı / Ahmet Turunç, Bursa Sanat Tiyatrosu.

Erzurum; Atatürk Üniversitesi GSF Sahne Sanatları Bölümü, Kitap Sarayı.

Trabzon; Özlem Şahin, Şehir Tiyatrosu, Trabzon DT Gişesi.

Gaziantep; İhsan Ata, Seyir Tiyatrosu Oyuncuları;

Hatay; Vejdi Koçak, Antakya Belediyesi Şehir Tiyatrosu.

Eskişehir; Adımlar Kitabevi.

Amasya; Öğr. Gör. Alattin Özgen, Amasya Üniversitesi, Meslek Yüksek Okulu.

Niğde; Öğr. Gör. Lokman Zor, Niğde Üniversitesi Halkla İlişkiler Müdürlüğü.

Ordu; Öğr. Gör. Hakan Alkan, Ordu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı.

Diyarbakır; Uğur Çınar, Devlet Tiyatrosu, Kültür Sarayı, Yenişehir.

Ağrı; Zübeyr Cinisli, İbrahim Çeçen Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.

Edirne ve Tekirdağ; Erdoğan Eğmen, Edirne Halk Eğitimi Merkezi.

Mersin ve Adana; Fatma Tuğcu.(E. Posta: fatma.isikde@hotmail.com)

Çanakkale: Selçuk Göldere, Onsekiz Mart Üniversitesi, GSF Deneme Sahnesi.