YENİ TİYATRO DERGİSİ’NİN 13. SAYISI ÇIKTI!..
YENİ TİYATRO 3. YILINDA ARTIK HER AY ÇIKIYOR!!!
Yeni Tiyatro Dergisi’nin 13. Sayısı çıktı, kitapçılara ve belli başlı bayilere dağıtıldı. Genel Yayın Yönetmeni Erbil Göktaş, Yeni Tiyatro’nun 13. sayısından itibaren “aylık” periyoda geçip okurlarıyla daha sık buluşmak ve yazarlarının ürünlerini daha fazla değerlendirme kaygısıyla bu kararı aldıklarını açıklıyor. Göktaş ayrıca “sunuş” yazısında Cuma Boynukara’yla yaptıkları söyleşinin hem Türkçe hem de Kürtçe olarak yayınlanmasıyla bir “ilk”i gerçekleştirdiklerini ve bunun olumlu tepkiler aldığını belirtiyor. Göktaş, her sayıda verdikleri “oyun kitabı eki”ni de üçüncü yılda da sürdüreceklerini belirtiyor. Göktaş, şimdiye kadar yayınladıkları oyun kitaplarını da Kasım ayı 13. sayısında “karışık seri” halinde verdiklerini, böylece daha önce hiç bir yerde yayınlanmamış bu oyunları alamayanlar için bir “fırsat” oluşturduklarını söylüyor. Okurların eksik kitapları alabilmek için, satış yerlerindeki bütün dergilere bakmaları gerekiyor çünkü her bir dergide farklı bir “oyun kitabı eki” bulunuyor.
Yeni Tiyatro Dergisi’nin 13. sayısında da “12 Eylül” yazıları sürüyor. Bu darbeye ve etkilerine ilk kez 7. sayısında “12 Eylül Özel Sayısı” olarak yer veren dergide bu konu sürekli olarak gündemde tutuluyor. Bu sayıda Banu Ayten Akın “Oyun Yazarlığımız Açısından 12 Eylül” gerçeğine “giriş” yapıyor, Akın’ın konuyla ilgili yazıları önümüzdeki sayılarda da sürecek; Sema Göktaş “Berlin’de Tiyatro Seyircisi Olmak” yazısıyla Ekim ayında gittiği Berlin’in önemli tiyatrolarındaki izlenimlerini anlatıyor. Bu tiyatrolar arasında Brecht’in Berliner Ensemble’ı, Schaubühne ve Grips bulunuyor; Okday Korunan “Kaliteli Yaşam” yazısıyla ilginç bir konuya değiniyor; Alper Akdeniz “Kemal Aydoğan’dan Türlü Tarifi”nde Oyun Atölyesi’nin bu sezon sahnelediği “7 Shakespeare Müzikali”nin eleştirisinde Aydoğan’ın yaklaşımlarını da ilginç bir benzetmeyle dile getiriyor; Ege Işık “Balkan Kabare’nin Şiddetine Hoşgeldiniz” eleştirisiyle İzmir Devlet Tiyatrosu’nda sahnelenen”Barut Fıçısı”nı ele alıyor; Ersin Çakmak “Denizli Hatırası 2”de geçen sayıda başladığı “25. Uluslararası Denizli Amatör Tiyatrolar Festivliyali”nden izlenimlerini sürdürüyor; Alpay Ekler “Karagöz Mısır’dan mı Geldi?” makalesiyle konuya farklı açıdan yaklaşırken önemli saptamalarda da bulunuyor; Burak Akyüz “Balıkesir Muhasebecisi”nin eleştirisiyle dergide yer alıyor; Burcu Aksakal “Tadeus Kantor”u inceliyor; Ceren Olpak “Don Kişot ve Metinlerarasılık” yazısında konuya farklı açılardan yaklaşırken Ferhan Şensoy’un Ortaoyuncular’da sahnelediği “Uzun Donlu Kişot”u da değerlendiriyor; Melih Korukçu “Deyim ve Tiyatro Dilinde Deyim Kullanımı”nı tarihsel örnekleriyle ele alıyor; Özge Zeren “Teatrallik ve Gerçek Algısı” yazısıyla dergide “ilginç” bir yaklaşım sunuyor; Erbil Göktaş ise ülkemizde DEÜ GSF Dekanı Prof. Dr. Semih Çelenk’in çevirerek sahnelediği “Çatıdaki Yarasa” oyununun İzlandalı yazarı Vala Thorsdottir ile “keyifli” bir söyleşi gerçekleştiriyor. Göktaş yine, Polonya’nın Legnica kentinde Eylül ayında ikincisi düzenlenen “Kent Tiyatro Festivali”nde, Can Atilla’nın bestelerinden yola çıkarak Kemal Başar’ın oluşturduğu ve sahnelediği “Aşk-ı Hurrem”in eleştirisini yapıyor ve Polonya İzlenimlerini aktarıyor.
Yeni Tiyatro Dergisi 13. sayısında da yine dolu dolu, yine tartışmalar yaratacak “akademik” yazılarla tiyatro gündemine ışık tutuyor. Akademisyenlerin ve tiyatrocuların olduğu kadar “normal” tiyatro seyircisinin de beklentilerine yanıt verme eğiliminde olan Yeni Tiyatro Dergisi, Türkiye’nin “hakemli” ve “popüler” tek tiyatro dergisi olarak 15 kentte yaklaşık 50 noktaya ulaşıyor. Derginin hakem kurulunda Prof. Dr. Murat Tuncay, Prof Dr. Semih Çelenk, Doç. Dr. Sema Göktaş, Yrd. Doç. Dr. Gülayşe Temeltaş yer alırken; yayın kurulunda da Sema Göktaş, Alpay Ekler, Okday Korunan, Hilmi Zafer Şahin ve Erbil Göktaş bulunuyor. Yeni Tiyatro Dergisi’ni ayrıca www.yenitiyatrodergisi.com sitesinden de takip edebilmek de olası...
YENİ TİYATRO DERGİSİ’Nİ EDİNME NOKTALARI:
İstanbul; Mephisto Kitabevi (Beyoğlu İstiklal Caddesi ve Kadıköy), İstiklal Amargi Kadın Akademisi, İstiklal Ada Kitabevi, Beyoğlu Pandora Kitabevi, Beyoğlu Simurg Kitabevi, Tünel Robinson Crouse Kitabevi, Tünel Tramvay Durağı Gazete Bayisi, Beyoğlu Mis Sokak Gazete Bayisi, Mis Sokak Semerkant Kitabevi, Eski Taksim Sahnesi Gazete Bayisi, Kadıköy Nazım Hikmet Kültür Merkezi, Kadıköy Seyhan Müzik, Kadıköy İmge Kitabevi, Kadıköy Khalkedon Kitabevi, Kadıköy-Beşiktaş İskelesi Karşısı Gazete Bayileri, Beşiktaş Barbaros Bulvarı Girişi Meydan Gazete Bayisi (Ferihan Karasu). Bakırköy Belediyesi Şehir Tiyatrosu Basın ve Halkla İlişkiler. Haydarpaşa Garı Gazete Bayisi. Eminönü Çemberlitaş Bulunmaz Tiyatro. Cağaloğlu İmge Kitabevi. Kadıköy Moda Sanat Tiyatrosu Gişesi ve tiyatronun girişindeki sahaf…
Ankara; Dipnot Kitabevi, Dost Yayınları ve Kitabevi, Turhan Kitabevi, Bilim-Sanat Kitabevi ve İmge Kitabevi.
Kocaeli; Kolordu Nurkan Kitabevi , Çağdaş Kitabevi, Belsa Fırat Kitabevi; Kocaeli B. B. Şehir Tiyatrosu Gişesi, Hereke Gazete Bayisi (Mehmet Cengiz); Sabancı, Oyun İstasyonu Gişesi.
İzmir; Konak Kabile Kitabevi, Karşıyaka Pan Kitabevi, Narlıdere GSF Kitapçısı, Konak Devlet Tiyatrosu Gişesi; Menemen Belediyesi Basın ve Halkla İlişkiler.
Sakarya; Değişim Kitabevi.
Bursa; Heykel Sönmez İş Sarayı Girişi Bursa Kitapçısı / Ahmet Turunç, Bursa Sanat Tiyatrosu.
Erzurum; Atatürk Üniversitesi GSF Sahne Sanatları Bölümü, Kitap Sarayı.
Trabzon; Özlem Şahin, Şehir Tiyatrosu, Trabzon DT Gişesi.
Gaziantep; İhsan Ata, Seyir Tiyatrosu Oyuncuları.
Eskişehir; Adımlar Kitabevi.
Amasya; Öğr. Gör. Alattin Özgen, Amasya Üniversitesi, Meslek Yüksek Okulu.
Niğde; Öğr. Gör. Lokman Zor, Niğde Üniversitesi Halkla İlişkiler Müdürlüğü.
Ordu; Öğr. Gör. Hakan Alkan, Ordu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı.
Diyarbakır; Uğur Çınar, Devlet Tiyatrosu, Kültür Sarayı, Yenişehir.