"Bu pıtrak gibi çoğalan sahnelerin, sürekli olarak bu yeni sınıfın ihtiyaçlarını tatmin etmesi söz konusu olduğunda, büyük güçlüklerle karşılaşıldı. İlk baştan ucuz batı bulvar komedileri ile idare etmeye çalışan sahneler, bir süre sonra, kafa bakımından yerli olan bu seyircinin ihtiyaçlarını en iyi yerli yazarların karşılayabildiğini gördüler. İşte son yılların gittikçe artan yerli oyun yazarı esprisi buradan gelmektedir. Yeryüzü ile her türlü bağı kopuk olan (Ekonomik bağ hariç) bu türedi sınıf, ancak kendi dilinden konuşanları anlayabilirdi. Bir zamanlar yerli yazarları, sırf yerli oldukları için ve teşvik maksadı ile kabul eden ülke sahnesi, bugün yerli yazar olmadan perde açmayı, risk kabul eder hale gelmiştir. Görüldüğü gibi, artan yerli oyun sayısı da sanıldığı kadar umut verici değildir. Yöneldiği amaç bakımından, yani gidermeyi amaç edindiği ihtiyaç bakımından, gayri millidir. En kısa yoldan yapıtını ticari meta haline getirmek zorunluluğunu duyan birçok iyi niyetli yazar da aynı serüvene katılmak zorunda kalmıştır."
(Kaynak: Erbil Göktaş, Vasıf Öngören'in Tiyatro Dünyası, Mitos-Boyut Yayınları, Mayıs 2004, Sayfa 31)
.
***
.
Ayrıca bakınız: Yalan makinesi ve küfürbaz Mustafa Demirkanlı'nın sözde küfre karşı kampanyasına alet olanların imzaladıkları metni ve alet olanları teşhir ediyoruz!
.
Linç imzacıları listesi