23 Mayıs 2009 Cumartesi

Yeni Tiyatro dergisi, yine yeni tartışmalar açacak!

YENİ TİYATRO DERGİSİ’NİN 11. SAYISI KİTAPÇILARDA VE BAYİLERDE!..

KİTAP EKİ OLARAK DA LUİGİ LUNARİ’NİN
“BABAMIN ANISINA” OYUNU VERİLİYOR

Tiyatro yayın yaşamına yaklaşık iki yıl önce giren ve 11 kentte dağıtılan Yeni Tiyatro Dergisi, 11. sayısıyla da dopdolu… Genel Yayın Yönetmeni Erbil Göktaş, başyazısında, sezon sonunda kurulan kumpanyaların sahnelediği ve herkese tanıdık gelen bir “oyunu” anlatıyor. Göktaş, “Sezonun En Kötü Oyunu: Kampanyacılar” başlığını taşıyan yazısında, bu oyunun, 2009 Sonbaharında verebilmek için “mali yüklenici: sponsor” arayışına girdikleri, “1. Yeni Tiyatro Dergisi Tiyatro Ödülleri”nde “en kötü oyun ödülünü” alabileceğini belirtiyor. .

www.yenitiyatrodergisi.com sitesinin Nisan sonunda “saldırıya uğramasına” da gönderme yapan Göktaş, “temiz yayıncılığın” önemini vurgularken, bu alanda sapla samanın da birbirine “bilinçli olarak” karıştırıldığını belirtiyor ve bu “oyunu” eleştiriyor.

Yeni Tiyatro’nun 11. sayısının kitap eki ise ünlü İtalyan yazar Luigi Lunari’nin ülkemizde hiç yayınlanmamış ve sahnelenmemiş olan iki kişilik “Babamın Anısına”… adlı oyunu …

Yeni Tiyatro Dergisi’nde yer alan yazarlar ve yazıları ise şöyle:

Yılmaz Onay’ın “En Ustalaşmış Geleneğimiz: Karagöz”, Coşkun Irmak’ın “Kuyruk Acısı”, Okday Korunan’ın, “Sözün Bittiği An”, Burak Akyüz’ün “Kısa Oyun” adlı yazılarıyla dergide yer alıyorlar.

Ege Işık “Kuvay-ı Milliye Kadınları”, Meral Harmancı “Tek Kişilik Devrimci Bir Performans”, Oktay Emre “İşte Böyle Kopar Kıyamet”, Burak Akyüz “Eskici Dükkanı”, Ozan Akgül “Leonce İle Lena” başlıklı “oyun eleştirileriyle” dikkati çekiyorlar. Esra Dicle, “Ahmet Midhat Efendi’de Aşk, Evlilik ve Kadın 2” adlı makalesinde geçen sayıda başladığı araştırmasını sürdürüyor. Banu Ayten Akın iki önemli incelemeye imza atıyor: “Sosyolojik Bir Okumayla Woyzeck” ve “Anadolu’da ‘Oyun’ Olgusunda Dionisos ve Şaman Gösterileri”… Mesut Yüce “Manzara Üzerine” başlıklı yazısıyla, 10. sayıda Coşkun Irmak’ın ele aldığı “sorunsal” üzerinde yoğunlaşıyor. Gülnar Ahmedova ise yazısında “Türkiye-Azerbaycan Medeni İlişkilerinin İnkişafında Öğrenci Tiyatrosunun Rolü”nü ele alıyor. Aslı Ceren Bozatlı ise Toby Wilsher’le söyleşerek “Mask Tiyatrosu”nu deşiyor ve Wilsher’in Türkiye’de bu konuda sahnelediği oyunların izini sürüyor. Bozatlı’ya çevirmen Can Çınar da katkıda bulunuyor.

Derginin yayın kurulunda şu adları bulunuyor: Yalçın Baykul, Erbil Göktaş, Sema Göktaş, Okday Korunan, H. Zafer Şahin. Aynı zamanda “hakemli” olmasıyla akademisyenlere de yer veren derginin “hakem kurulu”nda ise şu adlar yer almaktadır: Prof. Dr. Murat Tuncay, Prof. Dr. Hülya Nutku, Prof. Dr. Semih Çelenk, Doç. Dr. Sema Göktaş.

Yeni Tiyatro Dergisi satış yerleri:
İstanbul;
Mephisto Kitabevi (Beyoğlu İstiklal Caddesi ve Kadıköy), İstiklal Amargi Kadın Akademisi, Beyoğlu Pandora Kitabevi, Beyoğlu Simurg Kitabevi, Tünel Robinson Crouse Kitabevi, Beyoğlu Mis Sokak Gazete Bayii, Mis Sokak Semerkant Kitabevi, Eski Taksim Sahnesi Gazete Bayii, Kadıköy Nazım Hikmet Kültür Merkezi, Kadıköy Seyhan ve İmge Kitabevi, Kadıköy Khalkedon Kitabevi, Kadıköy-Beşiktaş İskelesi Karşısı Gazete Bayileri, Beşiktaş Barbaros Bulvarı Girişi Meydan Gazete Bayisi (Ferihan Karasu). Haydarpaşa Tren Garı Gazete Bayisi ve Tünel Tramvay Gazete Bayisi.
Ankara; Dost Yayınları ve Kitabevi, Turhan, Bilim-Sanat ve İmge Kitabevleri.
Kocaeli; Kolordu Nurkan ve Çağdaş Kitabevleri; Kocaeli B. B. Şehir Tiyatrosu Gişesi, Hereke Gazete Bayisi (Mehmet Cengiz)
İzmir; GSF Kitapçısı, Devlet Tiyatrosu Gişesi; Menemen Belediyesi Basın ve Halkla İlişkiler.
Sakarya; Değişim Kitabevi, Xir Kitabevi.
Bursa; Heykel Sönmez İş Sarayı Girişi Bursa Kitapçısı / Ahmet Turunç, Bursa Sanat Tiyatrosu.
Erzurum; Atatürk Üniversitesi GSF Sahne Sanatları Bölümü, Kitap Sarayı.
Trabzon; Özlem Şahin, Şehir Tiyatrosu, Trabzon DT Gişesi.
Gaziantep; İhsan Ata, Seyir Tiyatrosu Oyuncuları.
Eskişehir; Adımlar Kitabevi.

Amasya; Alattin Özgen, Amasya Üniversitesi, Meslek Yüksek Okulu.