22 Nisan 2009 Çarşamba

Sürmanşet – İstanbul Halk Tiyatrosu


İsmail Can Törtop
22 Nisan 2009



İstanbul Halk Tiyatrosu’nun yeni sezon oyunu Sürmanşet'i izledim. Can Tarlası oyunundan doğan sempatim ve Sürmanşet tanıtımlarını bolca okumuş olmanın verdiği merak ile heyecanla gittim oyuna. Maalesef hayal kırıklığı yaşadım.

Oyun kötü olduğu için değil hayal kırıklığım, bilhakis oyunun sezonun diğer oyunlarına göre başarılı olduğu noktalar var ama İstanbul Halk Tiyatrosu’ndan beklediğim bu oyun muydu? Hayır!Adı üzerinde İstanbul HALK Tiyatrosu… Broşürde Bahtiyar Bey şöyle yazmış : “Ancak topyekün bir Halk yazabilir destanımızı”… Ekiple sohbet etme şansı bulduğumda da konuştuğumuz benzer şeylerdi; halkın içinde bulunduğu çelişki, kapitalist düzenin halkı içine soktuğu hal… Şehir Tiyatroları’nda sözlerini özgürce söyleyemediğinden bahsediyordu ekibin kurucuları…Halbuki Sürmanşeti izlediğimde gişe kaygısına hapsolmuş bir oyun gördüm… Öncelikle HALK Tiyatrosu’nun bilet fiyatının 45 YTL olduğunu yazarak başlayalım söze. Daha sonra da halka seslenilen oyuna bakalım, lezbiyen öpüşme ile yapılan tanıtıma, lezbiyen ilişkinin doğallığının tartışılmasına vs. Böyle konu ve tanıtım olmaz gibi bir iddiada değilim, o apayrı bir konu. Ben sadece dürüstlüğüne inandığım bir grubun kendisiyle bu kadar tezat olmasına karşıyım. Oyun; AB grubuna hitap eden, AB grubunun bile yaşam şeklini yansıtamayacak bir hikaye, devlet içindeki çeteler ve yakın tarihte üstü kapananlara “teğet geçen” bir senaryo…

(...)

(Bakınız: Tiyatro Dünyası)