6 Kasım 2008 Perşembe

Bakanlık çanağı yalayamayanların feryadı / 1

Selçuk Uluergüven'den Kamuoyuna Açık Mektup


Selçuk Uluergüven
6 Kasım 2008



Sayın Raşit Çelikezer, Turgay Nar, Refik Erduran, Lemi Bilgin,

“Özel Tiyatrolara Devlet Desteği” kurulunun sanatçı üyeleri!

47 yıllık bir Tiyatro Sanatçısını görmezden gelmeyi başardığınız için sizi kutlarım.

Tiyatro tarihine isimleriniz kara bir leke olarak geçecektir.

Bugün o kurula seçiliyorsanız, benim ve benim kuşağımın bu ülkede verdiği tiyatro mücadelesinin sonucudur.

Tiyatromuz yakıldı, tiyatromuz basıldı, afişlerimiz yırtıldı, oyunlarımız yasaklandı, çağdışı politikacıların baskılarına aldırmadık; gene de inadına tiyatro dedik ve tiyatro yaptık. İşte bu mücadelenin sonucu bugün o kuruldasınız.

Ama bugün siz sanatçı!!! dostlarım!!! beni kalbimden vurdunuz. Sizlerin isimlerini beynime kazıdım. Ve hiçbir zaman affetmeyeceğim. 47 yıllık ve 67 yaşındaki bir tiyatro sanatçısını , onun tiyatrosu “Bahariye Sanat Merkezi” ni nasıl görmezlikten gelirsiniz.

Ben tamamen kendi olanaklarımla iki salonu olan bir tiyatro kuruyorum. Tam dört oyun çıkartıyorum ve oynamaya başlıyorum. Sizin “destek” verdiğiniz birçok tiyatro daha provalara bile başlamadı. Sakın “o tiyatroya niye verdiniz, buna niye vermediniz” diye bir aptallık yaptığımı sanmayın. Siz, her tiyatroya destek yaratmak zorundasınız. Orada bürokratların emrine giriyorsanız istifa edin. Sanatçıya bu yakışır. Sanatçı, başı dik insandır ve toplumun öncüsüdür.

Kendi imkanlarımla, hiçbir sponsor olmadan yaptığım tiyatro salonunda 4 oyun çıkartıyorum. Herhalde tiyatroya emek veren insanlar olarak bu habere sevinirsiniz. Fakat hatam, bu 4 oyunun içinde sizin oyunlarınız yok maalesef. Herhalde suçum bu. Türk seyircisi bu patavatsızlığınızın hesabını er geç sorar.

Selçuk Uluergüven
Bahariye Sanat Merkezi
Genel Sanat Yönetmeni

(Kaynak: Tiyatro Dünyası)

***

Oyun'un notu: "Kara" sözcüğünü biz kalınlaştırıp, bazı sözcükleri biz kırmızılaştırdık.

***

Oyun'un notu: bakınız;
KÜLTÜR BAKANLIĞI ÇANAĞI YALAYANLAR
Kültür Bakanlığı çanağı yalayanlar açıklandı
Kültür Bakanlığı çanağı yalayanlar / 1
Kültür Bakanlığı çanağı yalayanlar / 2
Kültür Bakanlığı çanağı yalayanlar / 3
Kültür Bakanlığı çanağı yalayanlar / 4
Kültür Bakanlığı çanağı yalayanlar / 5
Bakanlık çanağı yalayamayanların feryadı / 1
Bakanlık çanağı yalayamayanların feryadı / 2