10 Kasım 2008 Pazartesi

DT, izleyicilerine sansür mü koyuyor?

Kurtlar Vadisi oyuncusu ve İstanbul DT'nin müdürü Osman Wöber


İstanbul Devlet Tiyatrosu yapımı Saatleri Ayarlama Enstitüsü hakkında görüş belirten izleyiciler:

eminesa : 10.11.2008
Oyuna yorumları okuduğum için önyargıyla gittim ve bir oyuna ya da filme gidip gitmemeye yorumlara bakarak karar vermemek gerektiğini bir kez daha anladım. Oyun çok güzel. Atilla Şendil ve Adnan Biricik' i yürekten kutluyorum. Müthiş bir performanstı. Genel yorumların aksine ikinci perdeyi de çok, hatta daha da çok beğendim. Galiba bir romanı sahneye veya beyaz perdeye aktarmak her zaman riskli oluyor çünkü genellikle kimse okuduğu romanın uyarlamasını yeterli bulmuyor. Bu konuda rejiye de haksızlık edildiğini düşünüyorum. Oyuncuların hepsi de muhteşemdi.Emeği geçen herkesi kutluyorum.

elifsyrnks : 07.11.2008
"Çok beğendim" desem yayımlanır mı acaba? Çünkü daha önce yaptığım yorum yayımlanmadı bir türlü. Sansür her yerde.

purple82 : 07.11.2008
1.perdenin gayet keyifli geçmesine karşın,2.perde gereksiz uzundu.2.perdedeki oyunun temporamanı biraz daha yüksek olsaydı oyun daha keyifli bir hale gelecekti.Ayrıca Kenter tiyatrosu fuaye olarak insana 'gerçek tiyatro' hissini verirken,sahne olarak aynı şeyi söyleyemeyeceğim malesef.Koltuklar hem rahatsız,hem de koltukların arasındaki mesafe cok dar olduğu için rahatsız bir şekilde oyun izlemek zorunda kaldım.Akm 'nin bir an önce açılmasını ve TİYATRO SALONUMUZA kavuşmamızı 4 gözle bekliyorum.

Ozgurye : 06.11.2008
geniş ve iyi bir kaadro. Uzun zamandır (kral lear, bahar noktası, müfettiş, uyarca vs..) bu kadar iyi ve geniş bir kadronun bir arada toplandığı bir oyun izlememiştim. Nokta mesajlar, yerinde mesajlar alabileceğimiz keyifli bir oyun. Ancak, bazı sahnelerde de yapmacıklık yok değildi. Belkide bu, vurgu ve dokundurmalar için gerekliydi. Bilemiyorum. Takkdir.Ama ben oyundan keyif alarak çıktım. Atilla Şendil ve Adnan Biricik her zamanki gibiydiler zaten. Özgür Yenice

Aysuname : 05.11.2008
Oyunun geneli çok iyiydi. Ama diğer izleyenlerin yorumlarında belirttikleri gibi, bazı arka planda olan oyuncuların abartılı oyunu göz yordu sanırım.. Atilla Şendil için tek kelime yazayım muhteşem.. Oyunu izlediğinize kesinlikle pişman olmazsınız, mutlaka izlenmesi gereken bir oyun diye düşünüyorum... Bu arada ben oyunu Kenter sahnesinde izledim.. Hiç yazamak istemezdim ama yazamak zorundayım.. Oturduğum koltuk problemliydi ve arkaya yaslanmıyordu sırtı.. Oyun boyunca dik bir şekilde oturmak zorunda kaldım.. Bu yüzden oyuna net bir şekilde odaklanamadım.. Umarım dikkate alınır.. Tiyatroya emek verenlere saygılar...

Yunusemre : 04.11.2008
üzgünüm ama bu yorumlar bu oyunun hakkı değil cünkü romanın kendisini okuyuncada ortaya böle bi metin cıkıyor.Ve sunu söyliyim bu oyun kesinlikle bir "sitcom" değil.Çünkü metin cok acık hem yazarı iyi bir yazar hem de kadrosu cok iyi tmm yönetmeni tam bilmedigim için bişey diyemicem ama bu oyunun yorumu bu olamaz

elifsyrnks : 02.11.2008
büyük bir heyecanla ve merakla gittiğim oyundan biraz önce döndüm ve sıcağı sıcağına yazmak istedim.son zamanlarda izlediğim en kötü oyundu. böyle bir yazarı ve eseri nasıl bu denli "sitcom"tadında bir oyun haline getirmiş reji,gerçekten merak içindeyim. en kötüsü de mahkeme sahnesinde kadın oyunculardan birinin(pembe çarşaflı,kırmızı eşarplı) gülmeye başlamasıydı. bir de üstüne ilkokul müsamerelerindeki gibi dudağını falan ısırarak gülmesini bastırmaya çalıştı.o sahnede işi ne bunu düşündü mü hiç acaba? sanırım sahneye bir küfür bu... hayalkırıklığı...

elestirmenseyirci : 31.10.2008
1-2.perde çok uzun tutulmuş.Seyirciyi yoruyor. Sahneler daha kısa tutulabilirdi. 2-Oyunda kayda değer bir dekor olmayışı ,tüm vurgunun oyuncunun üzerine toplanmasına neden oluyor.oyunculuk,reji,metin dengeli değil.

Yunusemre : 27.09.2008
ben bu oyunun kitabını cok önceden okumustum ve daha yeni oyun metnini okudum.atilla şendili cok merak ediyorum ve oyunu bu sene istanbula gelip izlicem.

(Kaynak: İstanbul DT, "Saatleri Ayarlama Enstitüsü")