9 Ağustos 2008 Cumartesi

Bir genç tiyatrocunun erken uyarısı!...

Konservatuara sıcak bakan bir site değiliz. Böyle olmakla birlikte, konservatuarlarla ilgili bir yazı gördüğümüzde, mutlaka ilgileniyoruz. Yukarıda fotoğrafı görülen İsa Karslı da konservatuarlar konusunda yazı yazanlardan biri. Aşağıda linkini verdiğimiz yazısından bir paragraf sunuyoruz:


(...)

Ülkemizdeki tiyatro sanatının kalitesinin düşmesi, salonların boşalmasının sebeplerinden biri de ünlü olma hayalidir. Konservatuara başvuru yapmak isteyen arkadaşlar, öncelikle uzun uzun düşünsünler; "Acaba ben televizyonda oyuncu mu olmak istiyorum, yoksa tiyatro oyuncusu mu olmak istiyorum? Ben dizi çekeceğim, ondan giriyorum okulların sınavlarına." diyorsanız, bu işler için konservatuarda okumak gerekmiyor. Her köşe başında ajanslar var; gidin kayıt olun, size bir deneme filmi çekerler, ölçerler sizi, varsa ışık, işiniz olur. Bu memlekette televizyona çıkmak çok kolay; konservatuarda 4 yıl okuyup da zaman kaybetmeyin; tiyatroya emeğini, zamanını, hayatını verecek aday arkadaşlara engel olmayın! Dizi-film oyunculuğu hevesleriniz yüzünden konservatuar koridorlarına doluşup da, gerçekten tiyatro yapmak isteyen arkadaşlara engel olmayın.

(...)

(Kaynak: Tiyatro Dünyası)