7 Temmuz 2008 Pazartesi

Kazım Şimşek üretiyor...

Kazım Şimşek, tiyatroya yeni başlamasına karşın, akıllı biri olduğundan, hızla üretiyor: İşlik çalışmalarına katılıyor, oyun oynuyor, kuramsal çalışmalara ivme kazandırıyor, yazı yazıyor ve en önemlisi, edindiği estetik bilinci paylaşmasını biliyor...

Okuduğu her kitabı okurlarıyla paylaşacak denli kolektif bilince sahip olan Kazım, yeni bitirdiği Açık Kapı kitabını görüşlerimize sunuyor:


(...)

Bu eseri beğeniyle okudum. Eserde oyunculara, yönetmenlere çok önemli dersler var. Kendi adıma bu kitaptan çok şey öğrendim. Bulunmaz Tiyatro'daki oyun provaları, Peter Brook' un tavsiye ettiği yöntemlerle yapıldığı için (Editör notu: Bulunmaz Tiyatro'da, salt Peter Brook yöntemleri kullanılmıyor, Brook'tan da esinleniliyor. HB), kitabı okuduktan sonra Bulunmaz Tiyatro yönetmeni Hilmi Bulunmaz'la bu eseri tartıştığımda O'nun Peter Brook'dan etkilendiğini öğrendim. Oyun yazarı Coşkun Büktel'le tartıştığımdaysa, Peter Brook'un Türkiye' ye "Yönetmen Tiyatrosu" kavramını sokan kişi olduğunu ve Peter Brook'dan pek hazetmediğini öğrendim. Hilmi Bulunmaz ve Coşkun Büktel, Peter Brook üzerine birbirinden farklı düşünüyorlar. Tiyatroda, fizikte geçerli olan şöyle bir formül E=mC^2 yoktur. O yüzden tiyatroda tek bir doğru olduğunu söylemek saçmalık olur. Fikirlerin çarpışmasından ortaya çıkan sonuç belki herkesi memnun etmeyebilir; ama asıl amaç seyircileri memnun etmek, değil midir? Yine fizikten bir örnek vereyim; fizikçiler tanecikleri birbirine çarpıştırıp, mikro büyüklükte maddelerin örneğin gravitonların yapısını anlamaya çalışıyorlar. Tiyatroda da fikirlerin çarpışmasından çıkan sonuçlar önemli olacaktır.

Herkese bu eseri okumalarını kuvvetle tavsiye ederim.

(Bakınız: Şimşek, Peter Brook' dan "Açık Kapı - Oyunculuk ve Tiyatro Üzerine Düşünceler")