Coşkun Büktel'in yapıtlarından esinlenerek "ücretsiz dramatik yazarlık kursu" başlatan Bulunmaz Tiyatro, özellikle "ÇIĞ" ASLINDA NEDİR, NEYİ SARSIYOR? yazısından son derecede yararlanıyor. "Çığ" değerlendirmesiyle, dramatik yazarlığın topoğrafyasını çıkaran Büktel; soyut, öznel ve hamaset kokan sözcükler yerine; somut, nesnel, özdeksel bir mantıkla irdeleme yapıyor. Büktel'in Internet sitesinde "en çok okunan yazı" hakkını elde eden "Çığ" değerlendirmesini mutlaka okuyunuz:
İlk kez Ekim 2006'da yayınlamıştık, o günden bu yana binlerce kez okundu:
"ÇIĞ"
ASLINDA NEDİR,
NEYİ SARSIYOR?
Coşkun Büktel
25 Haziran 2008
(...) Cücenoğlu'na cevap olarak bir kez daha tekrarlayalım: Evet, "Çığ"daki çığ, yalnızca bir doğa olayıdır. O nedenle, insanların baskıcı yönetimlere karşı susmayarak haykırması ne kadar makul ve mantıklı bir eylem ise, baskı ya da sömürü aracı olmayan çığ gibi doğal bir tehlikeye karşı haykırması da o kadar abuk ve dangalakça bir eylemdir. Haykırarak, karşı çıkarak baskıcı yönetimleri durdurma ihtimaliniz vardır, ama çığı haykırarak durduramazsınız. Ağaç dikerek, set çekerek, ya da konuyu bilenlerin önerecekleri başka somut önlemler alarak durdurabilirsiniz. Bütün bunlara rağmen durduramıyorsanız, orada yılın dokuz ayı cinsel perhizle yaşamak yerine, gider evinizi birkaç kilometre öteye kurarsınız. Ama Cücenoğlu'nun abuk sabuk oyununda, bu somut ve makul seçeneklere asla değinilmiyor, bu somut ve makul seçenekler asla tartışılmıyor. (Değiniliyor, tartışılıyor diyen varsa, göstersin, yayınlayalım.)
(...)
TIKLAYINIZ!