27 Mayıs 2008 Salı

"Fiyasko" romanı

Kazım Şimşek
12 Nisan 2008

Coşkun Büktel'in "Fiyasko" romanını okudum... Eser, "Çitlembik Yayınları"ndan çıkmış olup, fiyatı 4.90 YTL'dir. Romanın hikâyesi ve kahramanları çok ilginç!... 
Kitabın arka kapağında şunlar yazılı: 

"Her şey, intihar etmek isteyen adamın bir 'yanlış numaraya' cevap vermesiyle başladı."

Eserin dili sade, okunması kolay. Türlü türlü olayların birbirini kovaladığı; yalanların, sevgilerin, kurnazlıkların ve mizahi öğelerin ustaca harmanladığı bir eser; "Fiyasko"
Eserin kahramanları bayağı ilginç:İşsiz bir genç, karısını öldürmek isteyen bir adam ve O'nun açgözlü metresi, hasta babası için film afişi arayan genç bir kız, psikopat katillerden oluşan dört kişilik azılı bir çete... Tüm bu insanların dünyası bir yerde kesişiyor ve olaylar hızlı bir şekilde akıyor.

Kitabı elime aldım, içimden dedim ki; "Başını bir okuyayım, geri kalanını da yarın okurum." Ne var ki kitabı o gün bitirmiştim!... Ertesi güne kadar bekleyemedim. Olaylar o kadar hızlı akıyor ki, insan bu heyecanlı maceranın sonunu çok merak ediyor. Hikâyenin sonunu bir an evvel öğrenmek istiyor!... 
Eser çok yakında İngilizce olarak da basılacak... Türkçe bilmeyen insanlar da bu kitabı okuyacaklar... Bu durum kitabın daha çok okunmasını sağlayacak... Eser bana göre, çok güzel bir film senaryosu olabilir... Hatta eğer bu eser film olacaksa, Yılmaz Erdoğan'ın çektiği "Organize İşler" adlı filmden çok daha fazla ses getirebilir... En azından senaryosu ondan daha akıcı ve çekicidir... Çok güzel kurgulanmış bu eseri beğendim. Okunmasını tavsiye ederim... Eminim çok beğenerek okuyacaksınız!...

(Kaynak: HAYATIMIN RENKLERİ)


***


Oyun'un notu: Düzeyi tartışılır bu yazıyı Kâzım Şimşek'in yazı yazma alışkanlığı olmadığı için, Kâzım Şimşek'i teşvik etmek niyetiyle düzeltip, yayınladık... Kesinlikle düzeltilmemiş ve okunması neredeyse olanaksız durumdaki yazıyı görebilmek isteyenler, yukarıdaki linke tıklayabilirler!


***

Çürük yazar Coşkun Büktel'in düşkünlüğünü algılamak için tıklayınız:

Çürük Büktel, dürüst ama sanatı tartışmalı Kâzım'dan da medet umdu...