30 Mart 2008 Pazar

Coşkun Büktel
3 Mart 2008


İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, DEÜ Rektörü Prof. Dr. Emin Alıcı, İzmir Devlet Tiyatrosu Müdürü Hülya Savaş ile EÜ Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanı Dr. Figen İnan'a

Soruyorum:

Özdemir Nutku'nun kendi itirafıyla da belgelenmiş (Bakınız: Nutku, "Büktel'e Yanıt") bir iftiracı olduğunu ve iftira ettiği Coşkun Büktel'den özür dilemediğini (Bakınız: "Özdemir Nutku skandalı") hâlâ bilmiyor musunuz); yoksa "bana iftira etmeyen Nutku bin yaşasın" diyerek bilmezden mi geliyorsunuz?

(29 Mart 2008, 23.20)

Aşağıdaki haberi, Hilmi Bulunmaz'ın bulunmaztiyatro.blogspot.com adlı sitesinde gördüm:

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ), Ege Üniversitesi (EÜ), İzmir Devlet Tiyatrosu, İzmir Devlet Opera ve Balesi işbirliğiyle düzenlenen 26. İzmir Tiyatro Günleri başlıyor. 27 Mart ile 10 Nisan arasında devam edecek faaliyetin bilgilendirme toplantısı İzmir Sanat'ta yapıldı. Toplantıya Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, DEÜ Rektörü Prof. Dr. Emin Alıcı, İzmir Devlet Tiyatrosu Müdürü Hülya Savaş, 26. İzmir Tiyatro Günleri Düzenleme Kurulu Üyesi Prof. Dr. Özdemir Nutku ile EÜ Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanı Dr. Figen İnan katıldı.(Haberin devamı için TIKLAYINIZ!)

Haberde, Nutku'yla aynı masada oturdukları ve düzenlenen tiyatral etkinliklere Nutku gibi bir iftiracının adını karıştırıp, tiyatro sanatına (bilerek veya bilmeyerek) küfür ettikleri anlaşılan Aziz Kocaoğlu, Emin Alıcı, Hülya Savaş ve Figen İnan'ı; suçluluğu kanıtlanana değin herkesin masum sayılmasını öngören evrensel hukuk ilkesi uyarınca, şimdilik masum sayıyor ve onlara diyorum ki:

"Nutku'nun, pişmanlık belirtmeyi reddeden azılı bir iftiracı olduğu, 'Özdemir Nutku skandalı' dosyamızdaki belgelerde ('bazı nahoş şeyleri görmesek de olur' ilkelliğinden uzak ciddi insanlar için, bir başka deyişle, 'görmek isteyenler için') güneş kadar, iki kere iki dört kadar, 'apaçık' görünen bir olgudur.

Daha da apaçık görmek isteyenlere, belgelerde adı anılan (iftiranın görsel ve işitsel olarak saptandığı) CD kaydını da gönderebileceğimi, çok önceden ilan etmiştim. Bu CD kaydını bana ulaştıran DT sanatçısı Şahin Ergüney izin vermediği için, iftiranın CD görüntülerini, ne yazık ki, internette yayınlayamıyorum. Yalnızca görmeyi kabul edenlere gösteriyor veya gönderiyorum. CD'yi görüp de Nutku'yu ayıplayanlar arasında, (Bengi, Bulunmaz, Çetinkaya gibi çok yakın dostlarımı hariç tutarak) DT oyuncu ve yönetmeni ve oyun yazarı Coşkun Irmak, İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatroları oyuncu ve yönetmeni Can Doğan, Tiyatro Oyuncuları Derneği (TODER) başkanı Ulvi Alacakaptan, DT sahne amiri Ediz Baysal gibi isimleri sayabilirim. Bu insanlar CD'yi seyrettiklerinde Nutku'yu ayıplamışlardı; bu tavırlarını açıklamak için kendilerinden izin almaya gerek görmedim; umarım sonradan fikir değiştirmemişlerdir.

Ne yazık ki, insanlarımızın çoğu, Nutku'yu ayıplamayı ve piyasada aforoza uğramayı göze alamadıkları için, (vampirlerin haç görmekten korktukları gibi) CD'yi görmekten bile korkuyor ve CD'yi gönderme taleplerimizi (örneğin Ümran İnceoğlu ve Ertuğrul Timur gibi) "hayır, görmek istemiyorum" diye yanıtlıyorlar. Nutku'nun iftirasına tanık olmayı reddediyor, (iftira diye bir şeyin olmadığına inanmayı daha akıllıca olmasa bile, daha "rantabl" buldukları için) deve kuşları gibi başlarını kuma gömüp iftirayı görmemeyi tercih ediyorlar.

Ama "Özdemir Nutku skandalı"ındaki belgeler, zaten Nutku'nun (iftirayı örtbas etmeye çalışırken boş bulunarak yaptığı) itirafını da içerdiği için, CD kaydını görmek ille de gerekmiyor. O CD kaydı, "Özdemir Nutku skandalı"ındaki belgelerden öğrendiklerinize yalnızca cila çekmiş oluyor. Söz konusu iftiradan daha fazla nefret etmenizi sağlıyor. Tabii, iftirayı, (kim yaparsa yapsın ve kime yapılırsa yapılsın) hoş görmeyen bir kişiliğe sahip olmanız koşuluyla..."

Kendilerini tanımak fırsatına bugüne dek ulaşamadığım Aziz Kocaoğlu, Emin Alıcı, Hülya Savaş ve Figen İnan'ı; (kimin tarafından ve kime yönelirse yönelsin) iftirayı, iğrenç bir insanlık suçu sayacak ve asla görmezden gelmeyecek kadar mert birer kişiliğe sahip insanlar olarak tanımak istiyorum.

Ben bana düşeni yaptım. Uyardım.

Şimdi top onlarda

ÖZDEMİR NUTKU SKANDALI

(Kaynak: coskunbuktel.com)