Türkiye tiyatrosunda; vasatlar dayanışması var. Türkiye tiyatrosunda; gerçek değerleri gölgeleme çalışması var. Türkiye tiyatrosunda; kapitalist pazarlama yöntemleri var...
Neyse ki, tüm sakıncalarına karşın; Internet icat oldu, namertlik bozuldu!...
Örnekse; kutsanan, tütsülenen, vaftiz edilen Tuncer Cücenoğlu'nun "yapıt"larının, özellikle "Çığ"ın, ne denli düzeysizlikler içerdiğini, Internet sayesinde ("Çığ Aslında Nedir, Neyi Sarsıyor?") öğrenebiliyoruz. Kapitalist pazarlama yöntemlerinin değirmenine su taşıyan tiyatro sitelerinin aymazlığını görebiliyoruz...
Büktel'in, bu düzeysizliklere tavrını özetlediği, yeni bir yazısını sunuyoruz:
Coşkun Büktel
7 Kasım 2007
Tuncer Cücenoğlu ile ilgili, kimsenin bilmediği tiyatral ve bilimsel "acı" gerçekleri sansür ederek haber yapmayan tiyatro siteleri (örneğin tiyatrom, tiyatrodunyasi); Cücenoğlu'nun (zaten herkesçe bilinen) "pazarlama başarılarını"(!) haber yapmakta birbirleriyle yarışıyorlar.
Aşağıda linkini verdiğimiz habere inanmak gerekirse, Batı ülkelerindeki bazı yayıncıların da, sitemizde yayınlanmış olan "Çığ Aslında Nedir, Neyi Sarsıyor?" başlıklı yazımızla aydınlatılmaya şiddetle ihtiyaçları bulunduğuna ve buradakilerden daha zeki olmadıklarına karar vermek zorundayız. Avrupa'nın en önemli 55 oyun yazarı arasına, el çabukluğu marifetiyle ve ben yaptım oldu diyerek, Cücenoğlu'nu dahil etmek kolaylıkla mümkündür. Ama "Çığ Aslında Nedir, Neyi Sarsıyor?" da bizim gösterdiğimiz iki kere iki dört kadar somut ve kesin mantık hatalarına mantıklı bir açıklama getirmek, ne kolay ne de mümkündür; imkânsızdır. "Çığ Aslında Nedir, Neyi Sarsıyor?" başlıklı yazımızı okumuş olan insanlara, "Çığ"ın iyi bir oyun olduğu mavalını; değil Fransız antoloji derleyicileri, değil Müjdat Gezen, değil İtalyanlar, değil Belçikalılar, değil bir araya gelmiş iki cihan, hatta mezarından kalkıp gelse Shakespeare bile yutturamaz.
TUNCER CÜCENOĞLU AVRUPA'DA SON ELLİBEŞ YILIN EN ÖNEMLİ OYUN YAZARLARININ YER ALDIĞI ANTOLOJİDE YER ALMAYI BAŞARDI
tıkla: coskunbuktel.com