17 Haziran 2007 Pazar

Rüşvete Hayır! Sanata Evet!

Devlet, aşiret mantığıyla (mantıksızlıkla) davranıp, feodal beylerden, şato sahiplerinden bile geride kalan bir anlayışla, bir avuç oligarka hizmet eden tiyatrolara rüşvet veriyor. Çağdaş anlayışta karşılığı olmayan bu uygulama, emeğinden başka gücü olmayan insanlarda büyük rahatsızlık oluşturuyor...

tiyatrom, "Sadakaya Hayır! Sanata Evet!" anlamına gelen bir anlayışla, önemli bir kampanya başlattı. Devletin tiyatrolara para boca etmesine karşı olan bu kampanya, her emekçi tarafından desteklenmesi gerekiyor...

tiyatrom'un başlattığı kampanyayı sonuna dek destekliyor ve her gelişmeyi anında okurlarımıza aktarıyoruz:


Ertunç Ertuney
Herşey Ortada

Arkadaşlar,
Ülkemizin ne durumda olduğu çok açıktır. Ülkemizin düzgün bir sistemde ilerlemesini istiyorsak, bizim ve başımızda olan büyüklerimizin, doğru şeyler yapması gerekmekte ve tiyatromuza, müziğimize, sanatçımıza, ayrıca Türkçe'mize sahip çıkarak göstermeliyiz. Onun için bazı şeylerin farkına varmalıyız ve görmemezlikten gelmemeliyiz. Ülkemiz gelişme yolunda; ilerlemesine destek olacaksak, en önemli faktör, küçük arkadaşlarımızın her zaman yanında olabilmemizdir.

Muhammed Günaydın
E maille gelen destekler
Ertuğrul abi merhaba,
Okullara tiyatro salonu kampanyası üzerine yazılanları takip ediyorum da, yine her konuda olduğu gibi, aynı değerlendirmelerle yaklaşmaktan, yeni değerler üretilememesine şahit oluyorum. Kendi okulunda bu sanatı sevmemiş, bir şekilde çıkan milyonlarca genci nasıl olacak da, tiyatroya çekeceksiniz? Bu atılım tiyatro sanatının da geleceğini büyük ölçüde etkileyecek bir durum. Bunu gündelik bir mesele gibi algılamak, nasıl bir anlayış? Bu bina çatlaklarını sıvayla doldurup da, ayakta tutulacak bir yapı değil, temelinden güçlendirilmesi şart. Bu da kampanyanın gerekli desteği bulmasıyla bir ölçüde sağlanmış olabilir. Bu kampanyanın daha geniş çapta destek bulması için gereken neyse, yapmaya hazırım Ertuğrul abi.
Saygılarımla...

Aytaç Köksal
e-maille gelen destekler
Benim de adımı eklerseniz sevinirim.

Alper Akdeniz
e-maille gelen destekler
Alper Akdeniz Tiyatrosu Genel Sanat Yönetmeni


Alaaddin Çıtlak
Destekliyorum
Kültür Bakanlığı'nın oyuncuları çıkıp biraz okulları dolaşsın ve oralarda oyunlar oynasın. Okullarımızda sahne olmasına rağmen, öğretmenler işlerinden vakit ayırıp, çoğu zaman yılda bir oyunu zor çıkarıyorlar. Bakanlık oyuncularının işi tiyatro zaten, okullara oyunlar oynasınlar. Oturmasınlar...

Cem Koker
mrb
ben de destek veriyorum.
http://www.satonlineforum.com/ sitesinde bu konu hakkında bilgi verdim.

Emre Arık
tiyatronun geleceği
Bu tiyatronun geleceği ne olacak? Ben Antalya Genç Adımlar Tiyatrosu oyuncusuyum. Biz çok güzel oyunumuzu sahne bulamadık diye sergileyemedik. Bu emekler nereye kadar heba olacak? Sadece belediyeler değil, başka tiyatrolar da oyun yapsın. Kepez Belediye Başkanı artık önümüzü kesmesin! Yeter!!!

İnci
Her Okula Bir Tiyatro
Okullarda, son derece sağlıksız koşullarda tiyatro yapmaya çalışan tüm öğrenci ve eğitimciler için çağdaş tiyatro binalarının temelleri atılsın.

Kadir Develioğlu
Sanata saygı sanatçıya saygı
İnsanların harcadığı emeğin karşılığını alamaması ve bu durum tiyatro gibi kutsal bir durumda böyleyse, bunda yanlış giden birşeyler var demektir. Bu zihniyetin bir an önce değişmesi temennisiyle saygılarımı sunuyorum. Unutmayınki, ulu önderin söylediği sözü: "Sanatsız kalmış bir toplumun hayat damarlarından biri kopmuş demektir." Lütfen bu damarı koparmayalım, emeğinin karşılığını herkes gibi tiyatrocular da alsın...

Nesih Çelik
Doğru
Kültür Bakanlığı belli başlı tiyatrolara yardım yapacağına, bir çok okulda sığınak gibi yerlerde çocuk oyunu oynanıyor. Bir de önüne gelen, ticari bir çocuk oyunu kurup, sokaktan adam toplayıp. kendine göre tiyatro yapıyor. Bu sorun hepimizin.

Seda
Çalışma imkanı lazım...
Bu desteklerinden dolayı herkese çok teşekkür ederiz. Ancak sizin gibiler bize yardım edebilir...
Bize de yol açmaları lazım bu en iyisi...
Arkadaşlar, eğer burada buluştuysak, hepimiz uzaktan yakından ilgileniyoruz tiyatroyla, ilgilenler daha iyi bilir; tiyatro bir yaşam biçimidir ve ben bu yaşam biçimiyle 1 yıldır iç içeyim. Kendimi geliştirmem için daha çok çalışmam lazım biliyorum... Bu yıl oynadığım oyundaki performansımın önümüzdeki yıl daha iyisini yapmak istiyorum ve çalışma koşullarının daha verimli olması için kendi okuluma ve her okula bir tiyatro sahnesi istiyorum. İlgililere duyurulur...
Tiyatro dolu günler, sahne her yerdir.

A. Ertuğrul Timur
Sayın Önder Özpınar
Tiyatrom'un açtığı bu kampanya ile Işıl Kasapoğlu'nun açıklamalarının ilgisi yoktur. Biz ondan ayrı, bağımsız olarak bu kampanyayı başlattık. Tam da sizin görüşlerinize yakın duygu ve kaygılarla. Ve biz de Işıl Kasapoğlu neden yardım alamadı tartışmasını anlamsız buluyoruz. Neden şu aldı, neden bu alamadı? türü tartışmalar hiç bir yere götürmez bizi. O da alsaydı, bir başkası niye almadı? diye de benzer şeyler yazılabilirdi. Sorun kimler aldı, kimler almadı sorunu değil şahsa, topluluğa, oyuna münhasır ayrıcalıklı yardım şeklinin temelden yanlış ve adaletsiz olmasıdır. Evet Semaver Kumpanya bu anlamda desteklenmesi, takdir edilmesi gereken bir iş yapmıştır. Ama eğer, bizim önerdiğimiz gibi salon açana teşvik olsaydı, salon açana sıfır faizli kredi uygulaması olsaydı, zaten bu anlamda Semaver Kumpanya İstanbul'a kapanmış bir salonu yeniden kazandırırken bu haktan yararlanırdı. Yada benzer girişimleri yapanlar. Yani bizler özel tiyatro düşmanlığı yapmıyoruz: Elbetteki bu kampanyayı açarak. Ama bunun yöntemini tartışmaya açtık. Devletin bu göstermelik kültür sanat politikasını deşifre ettik. Bizim asıl meselemiz aslında doğru dürüst kültür sanat politikası ve kültür sanata doğru yatırımlar yapmayan devlettir. Bazı tiyatrocularımızın da üç kuruş alma uğruna, bu kandırmacaya sessiz kalmasıdır. İşte bütün mesele budur.

Önder
Hala devlet yardımı
Özür dilerim ama sanırım konu başka yerlere kaymaya başladı.ben yazımda bunu açıkça belirtemedim sanırım.ileride yazdıklarımla daha net bir şekilde ifade ederim umarım. benim sitemim sadece ali ye ferhana değil ışıl hocayada sitemim var bu yaygara başlatılırken acaba sadece ben neden alamadım diye mi başladı. yani ışıl hocaya bu sene bi 30-40 milyar verseler acaba bu sesler yine çıkacakmıydı.yada ferhana bu sene yardım vermeseler çıkıpta bizlerle beraber isyan edecekmiydi. tekrar söyleyeyim o komisyona giren arkadaşlar ordaki dosyalardan kaçına baktılar acaba.yoksa düşündüğüm ve bildiğim gibi bu bana bu sana bu bizim arkadaşlara e kalanı naapcaz onu arkadaşlara bölüştürelim.şeklinde mi oldu? Acaba ir tanesi çıkıpta buna cevap verebilecekmi??? benim yazımın başlığı "söylenecek çok şey var" dı evet çok şey var ve zamanla hepsini yazıcam.ama şundan emin olun arkadaşlar benim çalıştığım tiyatroya yardım verselerdi ben bunları yine yazıyor olacaktım...

Mahmut Hazım Kısakürek
Şaşkınlık içinde çaresizlik
Tepkiler karşısında geri çekilmek zorunda kamaya alıştı artık bu iktidar.O yüzdende geri çekilirken hatalarda yapıyor,Niye kaldırdın niye geri koydun. Ne değişti? M

Dağhan Uçar
Mantıklı
Timur beyönerilerinizin tümü mantıklıElbette şuna buna bireysel yarabantı değil her ile bir salon, tiyatrodan verginin kaldırılması ve salonsuz okul kalmaması.Aydınlanmanın aracı kültür sanattır.Cahilden dostun olacağına bilgili düşmanın olsun sözünü hatırlatarak illede benim görüşlerimde olmayanlar da tiyatro yapacak olsa da herkese ve tüm tiyatronun yararına olacak kültür sanat yatırımları doğru olandır.

Fatih Uçan
HER OKULA SAHNE YAPILSIN
OKULLARDA OKUYAN COCUKLARIMIZIN BIRAZDA GULMEYE IHTIYACLARI VAR SOSYAL FAALİYETLERI OLMAYAN YAPAMAYAN COCUKLARIMIZ ICIN OKULLARA SAHNE YAPILSIN...ARTIK SIRALARDA OYNAMAYALIM.. fatih uçan 16.06.2007 15:12:36

Mukbil Ozhan
Ferhan, Ali, Tuncay ve diğerleri
Büyük para yardımları yapanlar ve alanlar birbirine ne kadar yakın!... Ali Poyrazoğlu ve Tuncay Özinel'i biliyoruz da, şu hararetle savunulan Ferhan Şensoy da onlara çok uzak değilmiş meğerse. Ali Poyrazoğlu Tiyatrosu'nda çalıştı. Oyunları Ali Poyrazoğlu, Tuncay Özinel tiyatrolarında sahnelendi. Körler sağırlar birbirini ağırlar, bu arada paralar paylaşılır. Bu kayırmacalara son verilsin! Halkın parası toplumcu tiyatroya harcansın! Eğitime ve salon yapımına harcansın!

Haşmet Soyhan
Destekliyorum
Fazla söze gerek bırakmamışsınız. Okullara salon yapılmasını da, sanatsal biletlerden vergi alınmamasını da, bölgelere salon yapılmasını da DESTEKLİYORUM. Yardımı kendine yontanları; ister ünlü olsun, ister ünsüz, ister üstad olsun KINIYORUM! Hep kişisel paçayı kurtarma çabalarından çöktük biz zaten.

tıkla: tiyatrom